Zoeken Vraag het forum

Getrokken tanden en kiezen nu prothese met opzwelling

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ruim 2 weken geleden kreeg ik mijn eerste behandeling. Toen werden er 9 tanden (inclusief kiezen) getrokken aan de linkerkant kreeg daarna een wat opgezwollen tandvlees waar de tanden en kiezen waren getrokken dus daar ben ik even mee langs de huisarts geweest, die gaf mij een recept mee anti-biotica kuur die ik netjes afgemaakt heb. Nu dus 2 weken verder was die kant helemaal genezen, maar zijn dus de overige tanden getrokken (overige allemaal in 1x) en is mijn prothese er ingedrukt. Nu 3 dagen verder zijn mijn beide wangen nogal wat opgezet en blijft de pijn zich wel wat aanhouden.

Nu is mijn vraag dus, is het mogelijk om überhaupt nog een kuur mee te krijgen, of is dat te vroeg?

Of zeggen mensen met ervaring hier, joh dat gaat vanzelf weer over.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je kunt er wel een paar dagen last van hebben.
    Kan de prothese er wel makkelijk in en uit om te spoelen? Als de klachten aanhouden of erger worden, ga dan naar de tandarts. Het zou kunnen dat je dan toch weer een kuurtje nodig hebt

Reageren
    Anoniem

Ja heb de prothese er vandaag voor het eerst uit gehaald. Ging wat moeilijk maar neem aan dat dit normaal is voor de eerste keer, heb de prothese er zonder enig probleem weer in gekregen. Ik zal het in de gaten houden, als het blijft dan neem ik contact op met de tandarts.

Bedankt.

Reageren
    Anoniem

Is het overigens normaal dat er op sommige plaatsen waar tanden of kiezen getrokken zijn een wit laag overheen zit? komt dit door ontstekingen of heeft het te maken met genezing?

Reageren
    John (moderator)

Dat is een normaal verschijnsel. Dat hoort bij de genezing

Reageren
    Anoniem

Oké, schrok al want het ziet er niet bepaald prettig uit! Fijn dat ik dat ook weer even weet. toppie

Reageren
Reageer op: Getrokken tanden en kiezen nu prothese met opzwelling
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.