Zoeken Vraag het forum

nieuwe prothese, problemen gezondheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • steven

10 Weken geleden zijn mijn tanden getrokken. Meteen na de verdoving was uitgewerkt vreselijk veel pijn.Uitstralende pijn in kaak naar de oor en oog. Pijnstilling was niet voldoende , kreeg dag daarna antibiotica kuur. De prothese is nog steeds pijhlijk , het zit los , kan geen vast voedsel mee eten. Tijdens het trekken is een holte ontstaan tussen mijn bovenkaak en mijn neusholte. Een antrumperforatie meteen gehecht , Met de nieuwe prothese kan ik niets wat de tandtechnicus ook probeert het lukt haar niet om passend te krijgen. Vanuit de zorgverzekering heb ik een negatief bericht gekregen voor een nieuwe machtiging. Ik moet met deze noodprothese 5 jaren wachten voor een nieuwe machtiging. Mijn gezondheid was al slecht door hoge bloedsuikers van 24 gemiddeld. Deze zijn gezakt na het trekken van mijn tanden tot onder de 10. Ik heb overal pijn, uitstralende pijn nek, zenuwpijnen overal in mijn lichaam , ik ben in het verleden getest voor multiple sceloris was negatief , diabetische neuropathie was negatief.Ik moest mijn tanden laten trekken omdat er overal ontstekingen en gaatjes zaten onder mijn kronen van 25 jaar oud.Door de hoge bloedsuikers schade ontstaan , verkeerde diagnose diabetes Type 1 en 2. Ik ben in 2 jaar tijd 35 kilo verloren , de suikers gingen omhoog.Moet over 1 dag terug na tandtechnicus heb geen vertrouwen.

2 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Waarom niet een verwijzing vragen voor kaakchirurg?

Reageren
    steven

Ik zal het met haar overleggen , maar ze weet van mijn problemen af. Ze was gepikeerd dat ik voor een second opion bij iemand anders was geweest. De afdruk voor de prothese is 1 week nadat de eerste 7 tanden zijn getrokken aan de rechte kant . Die kant was opgezwollen en de wondjes waren nog niet geheeld. Toen ik de prothese kreeg had ik al vraagtekens , ik kon de ondergebit en bovengebit niet op elkaar krijgen.
    De zorgverzekering heeft mij nooit iets gevraagd , de aanvraag was van een ervaren tandtechnicus(8 jaar studie) , ik kreeg een standaard afwijzing. In 10 weken tijd heb ik mij prothese 2 dagen gedragen , de eerste dag en na een checkup toen ze kukident gebruikte. Van de andere tandtechnicus mocht ik nooit kukident gebruiken. Ik heb 321,60 betaald voor een waardeloze kunstgebit , waarmee ik volgens de zorgverzekering makkelijk 5 jaar mee kan.

Reageren
Reageer op: nieuwe prothese, problemen gezondheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.