- Anouk7 augustus 2022 om 14:00
Hi,
Ik ben zo’n 15 jaar geleden gevallen waardoor ik 2 halve voortanden ben verloren. Ze hebben dit gerepareerd met een composieten facing (alleen op de plekken waar het afgebroken was). Nu zie ik een groot kleurverschil van de echte en neppe tand, ik vind dit alles behalve mooi en zou dit graag willen veranderen. Heeft iemand enig idee hoe dit te verhelpen is?
Mijn voortanden zijn destijds groter gemaakt. De verhoudingen van mijn gebit kloppen (volgens mijzelf) niet. Mijn voortanden zijn een stuk groter dan met hoektanden en snijtanden, dit vind ik niet mooi en zou ook graag dit willen veranderen.
Als iemand weet hoe ik dit kan verhelpen hoor ik het graag.
2 reactiesReagerenSuzan7 augustus 2022 om 14:22Hoi,
Ik zou deze vraag aan een tandarts stellen, die kan hem waarschijnlijk beter beantwoorden
ReagerenAnouk7 augustus 2022 om 14:39Al gedaan. Hij zegt dat hij vrij weinig kan veranderen aan het kleurverschil, dit gebeurt namelijk bij composiet.. maar dat wist ik uiteraard niet van te voren. Ook wilt mijn tandarts niet slijpen aan gezonden tanden (wat ik heel goed vind) maar toch ben ik niet blij met mijn gebit op deze manier. Het enige wat hij wilt doen is wat hoekjes en spleetjes opvullen met composiet, maar dan krijg ik nog meer kleurverschil.
Reageren