- Dae4 februari 2025 om 17:23
Hi!
Vraagje.
Gistermorgen heb ik twee van mijn verstandskiezen laten verwijderen. Het verliep allemaal erg soepel en ik heb weinig pijn (gelukkig).
Nu is het dus zo dat ik helemaal niets mee naar huis heb gekregen behalve 3 gaasjes voor tijdens de eerste dag. Van iedereen uit mijn omgeving hoor ik echter dat ze een spuitje hebben meegekregen om de holtes schoon te spoelen en/of een mondspoel middel.Het enige dat mijn kaakchirurg zei, nadat ik ernaar vroeg, was: “Oh ja, spoelen met zout water mag na een dag of twee als je dat wilt”.
Ik heb nogmaals gebeld om te checken of ze misschien vergeten waren een spuitje oid mee te geven, en de assistente zei dat het niet regulier was.
Toch maak ik me een beetje zorgen, want als ik die holtes niet schoon kan spoelen, gaat het dan niet ontsteken?
Kortom, is het verstandig om toch bij de etos nog zo’n spuitje te halen om het schoon te spoelen, of is enkel spoelen zoutoplossing genoeg?Alvast dank!
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 februari 2025 om 17:25Spoelen met zoutoplossing of perioaid zou voldoende moeten zijn
ReagerenDae4 februari 2025 om 17:32Allright, en poetsen over de wond met een zachte tandenborstel? Of is dat niet aan te raden?
ReagerenJohn (moderator)
4 februari 2025 om 17:41Nee niet met de tandenborstel de komende dagen
ReagerenDae4 februari 2025 om 18:15Helemaal goed, dank!!
Reageren