Zoeken Vraag het forum

Verstandskies rechts onder laten trekken. Wit spul in wond.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Skye

Hey all, ik heb donderdag 31 december bij de kaakchirurg mijn verstands kies onder laten trekken/boren/zagen/vijlen 😛 De pijn is wel te doen, voor het eerst snachts zonder pijnstiller. Pijn is er wel, beetje zeurderig/branderig maar niet overdreven onhandelbaar dat ik pijnstillers wil.

Nu spoel ik 2 keer per dag zoals opgegeven netjes met perio-aid. En 3 keer per dag (na de maaltijd) met een monoject en een zoutoplossing mijn wond uit. Ik doe dit voor de spiegel met zaklampje van mijn telefoon, kan prima het gat in kijken tot mijn ergernis.. haha.. Nu echter is het gat van binnen wit.. Is dit bot? weefsel? Ik heb geen vieze smaak(meer) in mijn mond. Er komt ook niet super veel rommel uit alleen etensresten (Zondag alleen een heeel klein beetje bloed vermengt met speeksel). Dus, wat is deze witte meuk? Ik kan mij herinneren dit ook te hebben gehad bij mijn vorige verstandskies, maar nooit echt gezocht wat het is. Ik ga er niet aan peuren om te voele of het hard of zacht is.

Als iemand mij kan helpen met een antwoord, erg fijn!

12 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is een hele normale verkleuring van je tandvlees na de extractie. Dat komt door de genezing en het spoelen.

Reageren
    Skye

Okay, dus het is niets om mij zorgen om te maken? Heb wel nog wat pijn, niet gigapijn. Zag net ook beetje verhoging (37.9) Ik dacht natuurlijk meteen dat het mn kaakbot was die bloodlag haha! Lijkt mij dat 5 dagen na extractie je geen kaakbot zal zien, en dat veel dieper zou liggen?

Reageren
    Skye

Even nog ter informatie, het zit in de bodem van het gat niet aan de randen. Had gister en eergister nog wat vieze smaak maar is nu weg. Ik ga er niet in prikken, want als dit stolsel is prik ik het kapot ofzo. Neem aan dat als het bot was dat je dat niet zou zijn met je zaklampje van je telefoontje?

Reageren
    John (moderator)

Het is niet je bot hoor…..geen zorgen over maken. Niet freutelen in ieder geval

Reageren
    Skye

Okay super dankjewel, Heb vannacht toch nog een pijnstiller moeten nemen. Zit er inderdaad behalve met spoelen en uitspoelen met monoject niet aan. Mn tong is aan die kant niet zo flexibel haha.

Wel doet het nog zeer, meer dan 2 pijnstillers per dag heb ik niet meer nodig.. Hoort de pijn na 6 dagen niet al weg te zijn of ligt dat per persoon/extractie verschillend? Mijn kies was volgens mij flink groot.

Reageren
    John (moderator)

Dat is inderdaad per geval verschillend. Als er maar een afnemende lijn in de pijn is. Langzaam zou het einde wel in zicht moeten komen. Als de pijn niet verder afneemt de komende 2 dagen of erger gaat worden, dan wel contact opnemen met de poli kaakchirurgie

Reageren
    Krisje

Hoi,

Ik heb een maand geleden de laatste kies laten trekken, er is ook een hechting gebeurd in het bultje achter de kies, dat groeit moeilijk toe. Nu zit er een wit spul in, maar weet niet of het voedselresten zijn of genezingsvliesje. Ik heb wel een paar keer met stokje het eruit gepeuterd, misschien is dat niet zo goed. Graag jullie advies

Reageren
    John (moderator)

dat was inderdaad niet zo goed. Je kunt dan beter goed gorgelen en spoelen

Reageren
    Kristie

Ik heb nu 7 dagen geleden onder en boven veesrnsdkiezen laten verwijderen bij de kaakchirurgie. Ik slik bloedverdunners maar stoppen was niet nodig… Nou dit heb ik geweten! Onder ging lastig boven was er zo uit maar alleen onderin een hechting. 12 uur later kreeg ik een bloeding en is het midden in de nacht boven toch nog gehecht en onder een extra hechting..

Eindelijk om 3 uur s nachts thuis bloedde het er gewoon door heen onderin. Weer naar de eerste hulp en daar onderste wond opnieuw open en een stolselgaasje erin. Twee dagen lang ontzettend veel pijn gehad en had er een dikke ontsteking in ook nog! Nu ben ik vijf dagen aan de antibiotia en het gaat stapje voor stapje beter…. Maar ben er nog niet! Pas op met bloedverdunners is mijn advies en laat ze het aub goed dichtmaken en niet maar met twee hechtinkjes. Succes voor iedereen die nog moet! Ik heb pech gehad maar dat hoeft natuurlijk miet!

Groetjes

Reageren
    Sam

Hallo allemaal,

Vorige week dinsdag mijn verstandskies rechtonder laten trekken. Deze lag compleet horizontaal en was ontstoken. Nu ruim 9 dagen verder heb ik nog steeds veel last. De pijn is de laatste 3 dagen toegenomen en moet de gehele dag nog steeds pijn medicatie spiegelen. Ook straalt de pijn uit naar mijn hoektand onder in de kaak. Eergisteren telefonisch contact gehad met de kaakchirurug en die zei dat dit allemaal normaal was… lijkt me sterk als de pijn toeneemt maar goed. Net stap ik in bed en proefde ik bloed, en jawel de hechting onder mijn laatste kies gesprongen. Het bloeddde best flink voor 2 minuten. Nu als ik mijn wang opzij houdt zie ik een grote witte plek zitten aan de zijkant van mijn laatste kies richting waar mijn verstandskies zat. Wat denken jullie? Is dit allemaal normaal of moet ik gewoon bellen en er wat druk achter zetten? By the way ik zie nog steeds geen stolsel in het gat, deze is na 9 dagen nog steeds net zo groot en leeg als na de behandeling.

Reageren
    Suus

@Sam

Ik denk dat je met deze vraag beter je tandarts/kaakchirurg weer kunt bellen, ipv “ons” om advies vragen. Die kan dan inschatten of  je gezien zou moeten worden of het af kunt wachten.

Reageren
    John (moderator)

Dat is een normaal verschijnsel na het rekken van een kies. Voor de gesprongen hechting had je vandaag even met de tandarts moeten bellen

Reageren
Reageer op: Verstandskies rechts onder laten trekken. Wit spul in wond.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.