- Sanne8 april 2017 om 15:21
hallo, ik heb een hele korte vraag;
afgelopen woensdag heb ik bij de kaakchirurg mijn verstandskies laten trekken rechts onder. De kies lag er heel mooi voor dus meneer hoefde godzijdank niet te boren (heb zon ongelooflijke angst voor de tandarts etc). Nu ben ik drie dagen verder en was ik benieuwd hoe het met mijn wondje ging. Ik heb met de zaklamp van m’n telefoon voor de spiegel gestaan, en op het wondje zit nu een wit/licht gele korst. Ik denk tenminste dat dit een korst is. Is dit de normale kleur als het goed heelt??
ben namelijk eigenwijs geweest en heb zon anderhalf uur na de ingreep een peuk op gestoken. Hierna begon het weer te bloeden dus ben maar weer gelijk gestopt. Ik heb ook nog steeds behoorlijk wat last. Vooral bij het eten en slikken, voel het ook in de rechterkant van m’n keel. Ik hoor het graag. Ze hebben trouwens 1 kleine hechting gezet.
Groet Sanne
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 april 2017 om 15:47Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Roken was niet verstandig…
Mogelijk dar er een ontsteking komt..maar dat zul je dan snel genoeg merken. Zorg in ieder geval dat iedere keer na het eten je mond goed spoelt zodat er geen etensresten achterblijven.
ReagerenSanne8 april 2017 om 16:13Dit was de laatste verstandskies die eruit moest en bij alle 4 de keren heb ik niet lang na de ingreep m’n eerste peuk opgestoken en is tot nu toe altijd goed gegaan. Boven weinig napijn gehad maar beneden wat meer omdat ze natuurlijk in je kaak bezig zijn geweest.
Ik was eigenlijk meer benieuwd of dat witte spul op m’n wondje een goed teken was… :3
ReagerenJohn (moderator)
8 april 2017 om 16:45Als het wit is, is dat geen probleem. Dat is dan het tandvlees dat verkleurt.
Reageren