Ik moet nu iedere dag met een tandenstoker mijn kiezen schoonmaken. Ik doe dit trouwe iedere dag (soms wel twee keer). Er komt enorm veel bloed uit, dus het is maar goed dat ik het doe. Sinds dat ik dit doe heb ik een soort drukkend gevoel op mijn kiezen. Is dat normaal? Tandarts heeft foto’s gemaakt etc en er was verder niks aan de hand. Toch heb ik dus last van een drukkend gevoel op de kiezen.
"Er komt enorm veel bloed uit, dus het is maar goed dat ik het doe." Het is dan nog maar de vraag of het goed is wat je doet. Ik denk van niet. Beter om dat dan nog maar eens een keer met de tandarts te bespreken
Wat zou ik dan niet goed kunnen doen? Ze hebben mij laten zien hoe ik het moet doen, dus dat doe ik nu. Toen hun het deden kwam er ook al zoveel bloed uit. Ik wil natuurlijk niks fout doen, dus hoor graag hoe en wat.
Als het iedere keer blijft bloeden dan moet er toch iets niet goed zijn
Nee.. Lijkt mij ook niet goed. Ik heb er ook last van daarom ging ik naar de tandarts toe. Zij zei dat mijn tandvlees heel erg ontstoken was. Dit is nu mijn tweede dag dat ik met een tandenstoker bezig ben. Ik heb nu dus last van een drukkende pijn op mijn kiezen. Ik weet nu niet zo goed of ik wel of niet moet doorgaan met de tandenstoker. De tandarts gaat nu helaas met vakantie.. Lastig wat ik nu het beste kan doen.
Je hebt eerder niet gezegd dat r iets niet in orde was. Maar je wist het dus wel
Ik zou er toch maar mee stoppen en een andere tandarts opzoeken.
Oh, excuses. Ik lees inderdaad nu net terug dat ik in mijn eerste bericht niet had vermeld dat ik last had. Ik was naar de tandarts gegaan omdat ik dacht dat ik gaatje had. Ik had namelijk last van een stekende en zeurende pijn. Ik dacht liever voorkomen dan genezen, dus voor de zekerheid naar de tandarts gegaan om er vroegtijdig bij te zijn. Eindstand bleek het geen gaatje te zijn (gelukkig nog nooit eerder een gaatje gehad) Het bleek dus behoorlijk ontstoken tandvlees te zijn. Mijn tandvlees ziet er wel gewoon mooi roze uit, maar wel een beetje opgezwollen. Toen zij over een tandenstoker begon gaf ik aan dat ik dit al af en toe deed, maar blijkbaar niet echt weet hoe ik het goed moet doen. Ze heeft toen laten zien hoe ik het moest doen en toen begon het behoorlijk te bloeden. Vandaar dat zij mij aanraden om dit echt iedere dag te gaan doen. Ik zal er nu voor eerst even mee stoppen om te kijken of de pijn dan zal afnemen.
Ik had al in een ander bericht verteld dat ik niet meer zo goed wist ‘hoe en wat’. Ik zat namelijk nu voor het eerst bij een andere tandarts, want mijn oude tandarts was blijkbaar niet aan het werk. De nieuwe tandarts lachten mij gewoon uit.. Toen ik haar vroeg hoe mijn kiezen stonden.. Waarop zei antwoordden “hahaha, nou er staat eigenlijk helemaal niks goed”. Ik schrok ervan en was behoorlijk verdrietig erdoor. Mijn tandarts die mijn gebit al sinds kind controleert heeft nog nooit zoiets geks gezegd of mij uitgelachen. Ik vond het enorm onprofessioneel.. In september zie ik mijn oude tandarts, dus ik zal het hem wel vragen.
Excuus voor het lange verhaal.
Het is handiger om al je vragen in 1 topic te stellen, mensen kunnen niet zien dat je al eerder vragen over hetzelfde onderwerp gesteld hebt.
Je voorkomt dat je dan antwoorden krijgt die niet met elkaar overeen komen.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Je kunt ook naar een andere tandarts gaan hiervoor.