Zoeken Vraag het forum

Verschuivende tand.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • .

Goedemiddag,
    Ik ben een weekje op vakantie en heb besloten niet mijn plastic hoesjes voor snachts mee te nemen omdat ik als de dood ben dat ik ze kwijtraak. Ik heb ook nog spalkjes achter mijn tanden. Nou kom ik er na 5 dagen achter dat het spalkje bij mijn linker voortand los is.
    3 jaar geleden is mijn beugel eruit gehaald. Ik heb sindsdien elke nacht keurig mijn hoesjes gedragen.
    Probleem is dat ik door voorgaande gezondheidsproblemen tegen mijn tanden aan slik (normaal slikken is erg moeilijk voor me)
    Nou ben ik werkelijk als de dood dat mijn tanden weer scheef komen te staan en ik zie dus nu al dat die ene tand naar voren is komen te staan. Nou was die in de eerste instantie al niet zo scheef maar ik ben toch bang. Is er iets wat ik in de tussentijd kan doen om hem zo recht mogelijk te houden of is het gewoon accepteren dat ik nu weer een scheve tand heb? Of zal mijn hoesje nog met een beetje gefriemel nog wel passen over 3 dagen?

Groetjes.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Naar een tandarts gaan dus … Ik weet niet of het spalkje gaat verliezen en ook niet of het hoesje nog past

Reageren
    .

Ik denk dat het spalkje al langere tijd los is en ik het gewoon niet gemerkt heb omdat ik het hoesje zo vaak draag. Voor de rest zit hij nog aan alle tanden vast. Is het een risico voor mijn andere tanden dat 1 schakel ertussen los is of zitten die wel goed vast?

Reageren
    John (moderator)

Daar kan ik zo geen antwoord op geven. Daar zal dan toch een tandarts naar moeten kijken

Reageren
Reageer op: Verschuivende tand.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.