Zoeken Vraag het forum

Scheer ongelukje

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Danny

Hi iedereen

Ik heb zojuist even snel mijn bovenlip geschoren met een normale scheermes, maar deed dit blijkbaar te snel en hard, waardoor ik ook over mijn lip heen scheerde. Ik zie geen bloed, en ook geen pijn, maar het lijkt nu alsof er een beetje pigment weg is. Kan dit zomaar zonder dat ik het voel en bloed? En mijn tweede vraag, kan ik zo hard gedrukt hebben tijdens het scheren dat mijn tandvlees boven mijn boventanden beschadigd is? Mijn bovenlip heeft verder ook geen pijn en geen bloed, ik zie ook geen schade aan mijn bovenlip, maar desondanks is het tandvlees ineens licht beschadigd? En ik had vanochtend nog mijn tandvlees gezien, dat was prima.

Kan dit zomaar door een scheermesje gebeuren, zonder bloed en pijn?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je toch tandvlees had moeten raken, dan zou toch de lip half weg moet snijden Beetje raar om dat te denken.
    Misschien een heel oppervlakkig schaafwondje op je lip

Reageren
    Danny

Dank voor de respons.

Ik bedoel meer het gedeelte tussen neus en lip. Daaronder zit ook tandvlees bovenaan. En daar zie ik nu een scheurtje. Waardoor ik denk dat ik te hard heb gedrukt met het scheermesje, maar de huid boven het tandvlees (tussen neus en lip) is niet beschadigd oid. Geen bloed en geen pijn.

Reageren
    John (moderator)

Dat kan niet. Je kunt toch niet door de lip heen de binnenkant van de lip beschadigen

Reageren
Reageer op: Scheer ongelukje
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.