Zoeken Vraag het forum

Wortelkanaalbehandeling

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ashley Klinkenberg

Morgen terug voor afmaken wortelkanaalbehandeling. Ben zenuwachtig, vind het zo spannend.
    Kies is nog steeds gevoelig dus hoop dat napijn meevalt na morgen en het goed geneest!!
    Iemand ervaringen met het afmaken?
    Staat 60minuten voor gepland..

7 reacties
    Reageren
    Fdv

Nou, de rede waarom je een wortelkanaal behandeling krijgt is pijn. Die pijn is er niet meer na je behandeling.
    De behandeling zelf is pijnloos door de verdoving.
    Niks om je druk over te maken.
    Heb meerdere wortelkanaal behandelingen gehad aan mijn voortanden en heb er geen enkel
    Ongemak van gehad

Reageren
    Ashley Klinkenberg

Heb na de 1e behandeling behoorlijk napijn gehad.
    Nu is het kauwvlak gevoelig, nerveus ben ik wel.

Reageren
    Ashley Klinkenberg

Maar ze zeiden ook, ja de ontsteking is niet zomaar weg het moet eerst afgewerkt worden. Dus hoop dat vanaf morgen de kies rustig wordt.

Reageren
    John (moderator)

Pijn is niet de reden voor een wortelkanaalbehandeling.
    Je tand of kies kan ontstoken raken door tandbederf, een lekkende vulling of door bijvoorbeeld een val. Gevoeligheid met warm en koud, een dikke wang of hevige kiespijn kunnen signalen zijn van een ontsteking. En daar krijg je dan een wortelkanaalbehandeling voor.
    Ook kan het zijn dat je (nog) geen klachten hebt. Je tandarts komt er dan achter bij het maken van een controlefoto of tijdens het vullen van je kies.

Reageren
    Ashley Klinkenberg

Ik heb de 1e behandeling al gehad.
    Ik moet morgen terug voor het afronden.

Reageren
    Hallo

Na 3x opnieuw een gaatje moeten laten vullen lijkt er opeens een wortelkanaalbehandeling nodig te zijn. Na de 3e keer vullen leek het goed te gaan maar na een maand kreeg ik ineens pijn met kou en warmte. Op de foto kon de tandarts niks zien, hij vroeg mij zelfs of ik last hab van verkoudheid of stress. Ik vind het een beetje zonde om voor niks een wortelkanaalbehandeling te laten doen. Ik hoop dat de antibiotica voldoende helpt want ik denk dat er gewoon een ontsteking onder zit. Iemand tips?

Reageren
    John (moderator)

De antibioticakuur afmaken en afwachten hoe het dan gaat

Reageren
Reageer op: Wortelkanaalbehandeling
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.