Zoeken Vraag het forum

Pijn in voortanden zonder gaatjes, triggers voedsel en stress

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • kim82

Hallo Lezers,

Ik heb een maf probleem wat mij al maanden bezig houdt.
    Pijn in mijn voortanden, vooral boven maar soms ook onderin. Ik heb geen gaatjes, er zijn foto’s gemaakt en tandvlees is niet heel erg ontstoken.
    Het lijkt eerder een soort aangezichtspijn? wie kent dit? en vooral: wat doe je eraan?

Als ik zoet of zuur eet… is het daarna hevig aanwezig. Soort nare pijn in tanden.
    Bij kou warme weinig last.

Als ik ergens van schrik of lekker druk ben geweest (ook bij positieve vibe) heb ik ook last, dus “stress”  is ook een trigger. Na de nacht is het vrij rustig en in de avond het ergste.

Soms lijkt de zeurende pijn ook ergens in mijn neusgebied te zitten?? hele gebied lijkt t wel te zijn.

Alle tips en trucs zijn welkom! Ik heb geen holte ontstekingen en geen verkoudheid etc.

Ik heb ook al jaren last van tinnitus.

3 reacties
    Reageren
    Suzan

Hey,

Je zou eens naar een fysiotherapeut kunnen gaan en laten checken of je te veel spanning in je nek en kaakspieren hebt.  Daar kun je aangezichtspijn en ook oorsuizen van krijgen.

Groetjes Suzan

Reageren
    kim82

dankjewel voor je reactie suzan, ik ben inderdaad al eens bij een fysio geweest.
    De tinnitus werd toen wel iets rustiger inderdaad..
    deze tandpijnen zijn heel gek, lijkt verbonden met zenuwen die overbelast raken ofzo… dus naja, als iemand dit herkent, hoor ik het heel graag.
    of misschien een tandarts die meeleest..

Reageren
    Jessica

Dat komt door je kaak. Probeer de volgende keer dat je dit hebt, maar eens paracetamol te nemen, het liefst 2. Dan trekt het ineens weg, omdat je kaak daardoor ontspant.

Reageren
Reageer op: Pijn in voortanden zonder gaatjes, triggers voedsel en stress
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.