Zoeken Vraag het forum

Heel snel buiten adem tijdens sporten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Julie

Hoi allemaal,

Ik krijg tijdens het sporten steeds meer klachten, ik korfbal(zit in de selectie) ik rij paard, hardloop veel en fiets iedere dag een half uur naar school. Ik heb nog nooit gerookt.

Maar zodra ik ga korfballen krijg ik heel veel slijm in m’n keel en in m’n mond. Ook gaan m’n wangen tintelen en raak ik heel snel buiten adem met hartkloppingen. Terwijl ik altijd een goede conditie heb gehad.

Ik merk dat de klachten steeds heftiger worden. Want als ik de trap even op ren merk ik dat mijn ademhaling veel sneller gaat en voel ik m’n hart een stuk sneller kloppen.

Mijn dokter dacht eerste instantie dat ik bloedarmoede had. Ik slik hiervoor nu al een maand staal tabletten, het helpt alleen niets.

Herkent iemand dezen klachten?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je schrijft:
    ” Mijn dokter dacht eerste instantie dat ik bloedarmoede had”
    Heeft je dokter geen bloedonderzoek gedaan?

Reageren
    Julie

Mijn dokter wilde eerste instantie ook uitsluiten of geen bloedarmoede had. Daarom heb ik afgelopen maand staal tabletten geslikt. Maar dit heeft niets geholpen.
    Volgende week ga ik naar een longarts. Hopelijk word het dan iets duidelijker.

Reageren
    John (moderator)

Ik wens je succes en beterschap.
    Laat even wat weten als je bent geweest.

Groet
    Tandor

Reageren
Reageer op: Heel snel buiten adem tijdens sporten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.