- Anoniem23 oktober 2016 om 17:58
Ruim een jaar geleden zijn de klachten in mijn kuit begonnen, een zeurende pijn aan de buitenzijde. Met fysio zijn de klachten op en af weggegaan, met hardlopen kwamen ze weer terug. Na een paar maanden is de pijn doorgetrokken naar de voor en zijkant van mijn bovenbeen. 2 maanden geleden is er een beenlengte verschil geconstateerd van 1 cm (rontgenfoto) waarvoor ik een hakverhoging heb gekregen (zooltjes had ik al) de klachten zijn door de verhoging toegenomen en doorgetrokken naar mijn heup. Ik heb de hakverhoging nu ruim 2 maanden. De pijn is vooral zeurend en neemt toe na lang staan,lopen en zitten en bij sporten. Ook kan ik tijdens het autorijden de koppeling moeilijk vasthouden bij bijv. Een stoplicht of met moeite de koppeling tegenhouden wanneer deze rustig omhoog moet komen ( te weinig kracht ). De klachten verdwijnen na een tijd liggen of op een andere manier zitten. Wat zou dit kunnen zijn? En kunnen de klachten na 2maanden hakverhoging nog hiervan komen? (Ik ben 16 jaar, sportief)
1 reactieReagerenJohn (moderator)
23 oktober 2016 om 18:05Ik denk dat het goed is om met de klachten eens naar een orthopeed te gaan. Vraag aan de huisarts een verwijzing. Een beenlengte verschil van 1 cm, wordt in de regel niet gecorrigeerd met een hakverhoging
Reageren