- Anoniem18 maart 2015 om 21:11
Ik heb sinds kort te horen gekregen dat mijn rugpijn voort komt uit slijtage. Tussen twee wervels ter hoogte van mijn bh bandje is het er heel erg aan toe. Mijn huisarts heeft de foto besproken met een orthopeed en deze dacht dat het een foto was van een veel ouder iemand. Probleem is dat ik pas 27 ben. Mijn huisarts vond het heel ongewoon voor mijn leeftijd en noemde het geen geluk hebben, oftewel het zit in mijn genen. Ik wacht nu op een vervolg afspraak maar vroeg me af of er andere zijn die hetzelfde hebben op deze leeftijd en hoe ga je er mee om?
In mijn thuissituatie kan ik mezelf goed ontlasten en meer rust nemen maar ik heb een staand/lopend beroep waar ik me best zorgen om maak. Vaak ben ik het einde van de dag goed kreupel en heb ik naast pijn in mijn rug ook pijn in mijn benen. Meer als 6 uur werken per dag red ik ook eigenlijk niet, 6 uur is vaak al op het randje en dan kun je me opvegen het einde van de dag.
1 reactieReagerenSheila6 juni 2017 om 00:02Beste,
Ik heb onlangs zelf ook het slechte nieuws ontvangen dat ik met slijtage zit in mijn bovenrug. Zelf ben ik 22 jaar, wat dus ook uitzonderlijk is voor mijn leeftijd. De dokter wijtte het ook aan moeder natuur/ slechte genen.. Zelf heb ik al een 4 tal jaar van rug pijn: spieren die niet goed zitten en wervels die steeds verschuiven (komt door discus schijven die uitpuilen).. Ik weet zelf nog niet goed hoe ik er mee om moet gaan, daarom dat ik hierop terecht gekomen ben.
Moest je dit nog lezen, heb je enige tips voor mij? Ik ga sowieso nog om een tweede opinie vragen bij mijn fysioloog.
Reageren