- Anoniem27 februari 2015 om 13:01
hallo,
2 weken geleden was ik met mijn moeder vervelend aan het doen en toen wam haar had zacht tegen mijn scheenbeen aan. ik had toen meteen erg veel last van mijn scheenbeen maar ik dacht dat het wel mee viel dus 2 dagen later ging het wel weer dus ben een heel klein stukje gaan fietsen maar met afstappen ben ik best hard op mijn been terecht gekomen en toen ik thuis kwam was mijn been en enkel helemaal dik. dus ben naar de dokter geweest maar die keek te hoog heb nu een week geleden andere pijnstillers gekregen maar hou nog erg veel pijn en slaap dus ook slecht. ook blijft mijn been steeds dik worden en mijn enkel ook. ook zit er op de zere plek een bult ofzo en het lijkt wel lauw te zijn daar. ook kan ik haast niet lopen en hoog houden helpt niet tegen de pijn.
zou dit gebroken kunnen zijn??
15 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 februari 2015 om 13:58Gebroken lijkt met niet.
Reageren
Maar als de klachten aanhouden ga dan terug naar je huisartsAnoniem27 februari 2015 om 16:57wat kan het dan zijn ik loop al 2 weken met erg veel pijn. vandaag was ik weer bij de d ze weggeroepen voor een spoedgeval dus heeft ze niet goed kunnen kijken. nu heb ik iets anders gekregen voor de pijn waar ik hopelijk minder beroerd van word. maar ik weet dus niet wat i nu moet want ik eet haast niks meer door de pijn.
ReagerenAnoniem27 februari 2015 om 17:00Een scheenbeen breekt niet zo snel en zeker niet door wat er bij jou gebeurd is. Als hij echt gebroken zou zijn kun je er niet op lopen. Wat het wel is weet ik niet, als het lang aanhoudt toch nog een keer naar de dokter gaan en goed aangeven waar de pijn zit.
ReagerenAnoniem27 februari 2015 om 17:02Oja, heb je toevallig een wond(je) op dat been zitten wat steeds opengaat of wat je zelf openpulkt??
ReagerenAnoniem27 februari 2015 om 17:39ja ik heb er wel een wondje zitten maar het been niet warm of rood.
Reageren
n ik he al eens eerder op zo’n manier mijn pols gebroken. en ik heb een behoorlijk hoge pijngrens.Anoniem27 februari 2015 om 17:45oh ja en ik kan er ook steeds niet op staan dus ik zit de hele dag bijna met mijn been omhoog maar de pijn en zwelling nemen niet af en de pijnstillers helpen ook niet zo goed.
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2015 om 17:48Als je dat weet en denkt dat je scheenbeen gebroken is, had je vandaag natuurlijk wel even maar je huisarts kunnen gaan.
ReagerenAnoniem27 februari 2015 om 17:58ik ben vandaag ook naar de huisarts geweest maar die heeft niet goed kunnen kijken want ze moest plotseling naar een spoedgeval.
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2015 om 18:05Excuus !
Reageren
Dat had je inderdaad ook geschreven.
Als de klachten blijven ga dan naar de huisartsenpost. Er zal toch even goed gekeken moeten worden.Anoniem27 februari 2015 om 18:34ik vind het alleen altijd moeilijk om naar de huisartsenpost te gaan omdat ik bang ben dat het voor niks is. tegen mijn voet(en dan vooral de hak) aandrukken is ook pijnlijk op die plek en het voelt soms net alsof er iets tegen mijn huis drukt van binnen uit.
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2015 om 18:41Of het “niets” kun je natuurlijk niet weten.
ReagerenAnoniem27 februari 2015 om 18:50ja klopt maar ik weet niet of het zin heeft om er heen te gaan.
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2015 om 19:15Dat weet je pas als je er bent geweest. Ik kan je scheenbeen zo via internet niet onderzoeken en er ook geen röntgenfoto van laten maken als dat nodig zou zijn.
ReagerenAnoniem27 februari 2015 om 19:46Kan het zijn dat het gebroken is dan?
Reageren