- Senninha19814 februari 2015 om 08:42
Hallo,
Aanstaande maandag ga ik naar de huisarts omdat ik nu een aantal weken de volgende klachten heb.
– tintelingen in de rechter hand
– tintelingen buitenkant rechter elleboog
– gespannend / krampachtig gevoel rechter arm
– bij tintelingen een trekkend/drukkend gevoel boven de rechter borst tussen de borst en het sleutelbeen. Vooral dit gevoel is erg vervelend. ’s Nachts heb ik er eigenlijk niet veel last van als ik op mijn rug of linkerzij lig. De tintelingen in mijn rechter hand blijven dan wel aanwezig.Ik werk als debiteurenbeheerder de hele dag met computers. Ik ben nu 33 jaar en heb eigenlijk nog niet eerder deze klachten gehad. Vaak zijn mijn handen ook ijskoud.
Herkent iemand deze klachten? Reacties zijn meer dan welkom. Ik zal natuurlijk ook de uitkomst van het bezoek aan de huisarts met jullie delen.
Excuses als dit topic niet in de goede rubriek is geplaatst.
Groeten Rick
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 februari 2015 om 15:04Hallo Rick,
Reageren
RSI is mogelijk, maar het kan ook door een verkeerde houding komen. Een Mensendieck of Ceasar therapeut zou een goede manier zijn om daarachter te komen.Anoniem6 februari 2015 om 11:34Ik probeer inderdaad te letten op mijn houding. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik mijn schouders gespannen en omhoog getrokken heb in plaats van ontspannen.
Heb er wel minder last van.Het lijkt vooral te gebeuren wanneer ik mijn spieren als het ware samendruk bij buigingen / een voorovergebogen zithoudingen, enz.
Bedankt voor je reactie. Ik ga in ieder geval nog even langs de huisarts maandag en wellicht dat een Mensendieck inderdaad een goede optie is.
Reageren