Zoeken Vraag het forum

zeurende pijn buitenkant onderbeen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, ik ben een jongen van 17 jaar.

Ik ben afgelopen woensdag onderruit gegaan met me scooter, daarbij is me scooter (100kg) vol op me binnenkant van me onderbeen terrecht gekomen. Daarbij deden direct me kuit en me scheenbeen enorm veel pijn maar de buld kwam aan de buitenkant.

Ben naar de 1e hulp gegaan en er is een foto gemaakt, niks gebroken en ik kreeg een druk kous ofzo. Kon eerste 2 dagen moeilijk lopen maar de 3e dag ging het prima, had wel last maar kon normaal lopen. Na die dag kreeg heb ik een enorm zeurende pijn gekregen in me onderbeen. Als ik me voet maar eem beetje strek straalt het door naar me wreef. Als ik me voet omhoog doe komt het in onderin me kuit tegen de achillepees aan. Als ik heel zacht wrijf over dat plekje dan voel ik die pijn overal van me wreef tot me buitenkant van me enkel buitenkant scheenbeen, me kuit naja overal. Ik heb nu al 2 dagen niet tot nauwelijks geslapen en wordt continu wakker als ik me voet beweeg in me slaap. Hoop dat hier wat duidelijkheid uitkomt!

Alvast bedankt.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Die bult zal een bloeduitstorting zijn. Hoelang heb je die kous gedragen?
    En hoelang hadden ze gezegd dat je zou moeten dragen?

Reageren
    Anoniem

Ik draag die kous nog steeds behalve als ik me been hoog houd dan doe ik hem af. Een fysiotherapeut van me voetbal club zegt dat het komt doordat het vocht tussen me enkelgewricht is gaan zitten.

Reageren
    John (moderator)

Dat is heel goed mogelijk. Je hebt in ieder geval een forse kneuzing opgelopen. En daar kun je nog wel even last van hebben. Je moet toch met een aantal weken rekening houden. Fysiotherapie kan dan uitkomst bieden.

Reageren
    Anoniem

Oke hoop dat die zeurende pijn over 2 weken weg is want dan ga ik op vakantie…

Ik was al bang voor een klein scheurtje in me kuit vanwege de pijn als ik op me teen probeer te staan.

Heb je iets wat helpt tegen de pijn? Ik leef nu al 2 nachten op paracetamol, als hij is uitgewerkt wordt ik weer wakker en kan ik niet slapen. Dus neem ik er maar weer een.

Reageren
    John (moderator)

Je kunt de huisarts vragen om een recept voor diclofenac.

Een andere optie is ibuprofen 600 mg en dat combineren met 500 mg paracetamol.

Reageren
    Anoniem

Oke bedankt,

ben vandaag langs de fysio gegaan en hij heeft het bevestigd, vocht is afgezakt naar me enkel gewricht en als ik me voet strek gaat het vocht richting me hiel en drukt me sprongbot ofzo naar voren waardoor dat kramperige gevoel komt. Hij zegt laat het maar wat koelen meer kan je niet doen. Als het na 4 dagen nog zo is terug naar hrt ziekenhuis want dan duid erop dat er iets nog niet goed zit waardoor je lichaam vocht aan blijft maken op die plek.

Reageren
    John (moderator)

Helemaal mee eens.
    Laat over een paar dagen even weten hoe het gaat.

Reageren
Reageer op: zeurende pijn buitenkant onderbeen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.