Zoeken Vraag het forum

kan het gebroken zijn?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Gister zat ik bij iemand achterop de scooter, die gene zag het paaltje wat er stond niet en mijn voet kwam tussen het paaltje en de scooter.. mijn schoen vloog hierbij uit. nu heb ik last van net iets onder mijn grote teen.. als ik normaal loop voel ik een scherpe pijn ook als ik mijn grote teen wil strekken..
    als ik rustig zit voel ik het wel maar om het pijn te noemen weet ik niet.. hij is niet blauw en ook niet extreem dik, kan dit nu gebroken zijn of niet?
    Ik ben niet een type dat gelijk naar de dokter rent maar het eerst een tijdje aankijkt.

5 reacties
    Reageren
    Tandor1

Je teen kan inderdaad gebroken zijn. Misschien toch verstandig om een röntgenfoto te laten maken. Neem dus even contact op met de huisartsenpost of de SEH.

Reageren
    Anoniem

Ik lees je reactie nu pas.. ivm feestdagen.
    Bedankt voor je reactie.

Ik heb altijd het idee dat er een ei op moet zitten en dat het blauw moet zijn voor het gebroken is. Maar goed, nog eventjes op de tandjes bijten en als ik het volhoud tot maandag even langs de huisarts anders even langs de huisartsenpost.

Heb ook op internet gelezen dat ze niks aan een gebroken teen doen is dit zo en als ze niks doen heeft het dan wel zin om naar de huisarts te gaan?

Reageren
    Tandor1

Dat hangt ervan af hoe en waar de breuk zit. Een teen kan eventueel getaped worden. Maar het is wel goed om te weten of er een breuk is. Dan kun je daar nl rekening mee houden. Er hoeft niet perse een zwelling of een blauwe kleur te zijn bij een breuk. Normaliter wel bij een kneuzing.

Reageren
    Anoniem

Ben toch gister even langs de huisartsenpost geweest, hij voelde aan mijn voet en zegt dat het gekneusd is.
    Gelukkig niet gebroken!

Bedankt voor je reacties!

Reageren
    Tandor1

Dat valt dan weer mee. Beterschap verder.

Reageren
Reageer op: kan het gebroken zijn?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.