Zoeken Vraag het forum

knakkend borstbeen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • J.B.
    1. Een ouder topic, maar bekend wat het was? Mijn borstbeen/xifod raakt ook bij draaien en tillen vanuit de rug mijn ribben. Iemand een idee?
    TDR1994

Ik heb het nu 1 jaar juist het kraken is raar maar heb geen pijn ik ben al naar de dokter geweest heb al vanal gekrege van onstekingremmers maar nog steeds niet weg zolang het geen pijn doet zoude we maar zo blijve verder sukkele zeker.

Reageren
    Piet

Ik heb precies t zelfde, ik train met zware gewichten ben 26 en heb dit ook een jaar of 4/5

Reageren
    Niels

Zit er ook al een paar jaar mee, drukkend gevoel op borst en als ik deze kraak is het weg. Je voelt wel dat er iets is aan je borstbeen doorheen de dag maar opzich heb je er geen last van. Train ook al jaren met gewichten, zal waarschijnlijk bij de meeste mensen komen door een te slechte houding. Snap ook niet hoe je onstekingsremmers zou kunnen pakken voor zoiets.. Misschien is het maar een lichte vorm bij mij.

Reageren
    peet

ik heb het ook, gekregen na mijn eerste hartaanval , kan er goed mee leven maar mensen denken dat ik een tik heb omdat regelmatig mijn borst verdraai om het te laten knakken , dan is de druk weer weg.

Reageren
    Romy

Ik heb ook klachten van een krakend borstbeen eigenlijk wel dagelijks. Het gevoel alsof het borstbeen vast zit, druk op de borst klachten en ook bij ademhalen een beklemmend gevoel herken ik. Wanneer ik mijn schouders naar voren kantel, kraakt mijn borstbeen los waarbij een zacht krakend geluid te horen en te voelen is (alsof er een laagje vers ijs ergens vanaf knapt).
    Deze klachten heb ik gekregen nadat ik jaren geleden voor de 2e maal mijn sleutelbeen brak. Toen der tijd werd er gezegd dat deze klachten mogelijk kwamen door de veranderende stand van mijn sleutelbeen, waardoor de tussenribspiertjes teveel trekken aan het borstbeen. Hoop dat iemand hier iets aan heeft :).

Reageren
    Anoniem

Goeiedag! Ik heb precies het zelfde sinds half jaar nu zelfs met ademen doet het dan pijn als ik het heb en dingen optillen of me rechter arm naar links over me borst heen en rechts visa versa hele nare stekende pijn.. ik slik niks ervoor gaat meestal na paar dagen weer eventjes weg.

Reageren
    Stephanie

Ik ervaar dezelfde klachten.
    Bij mij zijn deze afkomstig van mijn scoliose.
    Misschien rug eens laten nakijken.

Reageren
    Ayoub

Ik heb momenteel 2 jaar last van deze klachten. Eerst dacht ik dat het mijn hart was, maar na verschillende echos, checkups bij cardiologen kwam naar voor dat het toch een costochondritis/tietze syndroom is. Mijn borst knakt regelmatig en ik voel vaak druk op de borst. Soms lukt het niet om te kraken en dan blijft het lastig doen. De drukkende pijn komt soms ook uit het niets en verdwijnt dan weer. Ik heb wel 3 jaar intensief gefitnesst en denk dat het wel 1 van de onderliggende redenen is gepaard met slechte houding/ levenstijl. Tot heden nog geen oplossing. Denk dat ik er maar mee moet leren leven. Mensen die hier vanaf zijn geraakt of meer advies hebben contacteer mij aub

Reageren
    De Krak

Wat bij mij vaak helpt is rechtstaand mijn armen spreiden naast het lichaam en de ellebogen 90 graden plooien (dus bovenarmen horizontaal, onderarmen verticaal naar boven en handen ter hoogte van je hoofd, zoals een gewichtheffer) en dan hard je ellebogen naar beneden trekken tot naast je lichaam, borst vooruit. Werkt vaak, maar niet altijd. Jammer genoeg is dit waarschijnlijk bij iedereen een beetje anders, maar hopelijk is er iemand mee geholpen.

Reageren
Reageer op: knakkend borstbeen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.