Zoeken Vraag het forum

Holte in borstkas / Pectus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Holte borstbeen

Hallo, ik ben een jongen van 14 jaar en ik ontdekte een paar dagen terug dat ik een holte heb in mijn borst.
    Het zit precies in het midden van mijn borstkas.
    Is dit iets ergs of moet ik er iets aan doen?

2 reacties
    Reageren

Pectus (ook wel trechterborst genoemd) is een vergroeiing van het borstbeen die zowel bij mens als bij dier voorkomt.

Lees verder/Bron:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Pectus

Reageren
    houdoe

Pectus kan vaak geen kwaad. zo wel dan merk je dit. doordat de holte je hart en longen verschuift kan het zijn dat er te weinig ruimte is en je daar last van krijgt maar dat is alleen in het ernstigste gevallen.
    Je kan er wel een verstoord zelfbeeld van krijgen. obsessief gedrag om proberen te voorkomen dat anderen het merken. Als je hier last van hebt, bespreek het dan zeker met je ouders. eventueel kun je samen met hen verder kijken naar oplossingen

Reageren
Reageer op: Holte in borstkas / Pectus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.