Zoeken Vraag het forum

Rugwervel te veel?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Gina

Hallo allemaal,

Na de bevalling is geconstateerd dat mn baby een rugwervel te veel heeft. Normaal horen de wervels lijnrecht tegenover elkaar te staan maar bij mn baby was er aan een kant een wervel te zien en aan de andere kant niet.

De dokters hebben aangegeven dat dit verder geen gevolgen heeft voor het functioneren van de benen ze kan haar benen ook gewoon bewegen. Ze gaven aan dat dit wel vaker voorkomt. Maar ik wilde toch vragen of er ervaringen zijn met dit (maak me natuurlijk wel ongerust) die jullie kunnen delen met mij.

Alvast bedankt!

5 reacties
    Reageren
    F.

Wie heeft dit opgemerkt? Is dit de kinderarts geweest? Heeft de kinderarts gesproken over een mogelijk te ontwikkelen scoliose bij jouw kind?
    Heeft de kinderarts de term hemilumbalisatie genoemd? Bij hemilumbalisatie is het heligbeen aan de linkerzijde anders dan aan de rechterzijde.

Wat bedoel je precies met wervels die tegenover elkaar horen te staan? Bedoel je misschien dat wervels in één lijn in de wervelkolom horen te staan?

Reageren
    Gina

Ja, ik bedoel dat wervels in één lijn in de wervelkolom horen te staan. De echoscopist heeft dit opgemerkt (tijdens de zwangerschap hadden ze dit ook al aangegeven) ze hebben geen enkel term genoemd..alleen dat er dus aan de ene kant 1 wervel meer te zien is dan aan de andere kant.

Tevens hebben ze dus aangegeven dat dit verder geen consequenties heeft voor het functioneren van het kind. Zou je mij hier meer over kunnen vertellen?

Reageren
    ik

hi,

Ik heb zeker ervaring met een rugwervel te veel heb er zelf ook 1 te veel, valt goed mee te leven hoor, alleen lang in 1 houding zitten/staan/bukken doet de rug niet goed,maar bij wie doet dat wel..
    zolang je kind er niet te veel last van krijgt zou ik er niet te veel aan laten doen, misschien fysio heb ik af en toe nog steeds veel baat bij..en denk er om bij het gewicht is ook zeer belangrijk, maar dat geldt ook als de rug wel goed is.

Veel succes

Reageren
    Maaike

Geen probleem. Ik heb het zelf ook. Denk erom dat je op de juiste manier tilt en niets forceert. Tijdens mijn twee zwangerschappen wat rugklachten gehad, maar dit is met behulp van een goede begeleiding van een fysiotherapeut in goede banen geleid. ik kon alles doen wat ik wou. Maak je maar niet ongerust en geniet van je kind.

Reageren
    Anoniem

Ik ben 69 en jaren geleden hebben ze dat bij mij ook ontdekt , ik heb best wel eens rugklachten maar er valt goed mee te leven , er is n naam voor maar die ben ik vergeten want het vergeten gaat wel steeds beter , de fysio weet die naam wel . Veel plezier van uw kindje .

Reageren
Reageer op: Rugwervel te veel?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.