- Avamaria18 mei 2025 om 09:29
Goedemorgen.
Donderdag werd ik wakker met een tintelde kuit linker been. De tintelingen gingen over in een dof gevoel. Huisarts gebeld en kon de middag al terrecht. Testen gedaan en idd ze gaf aan aan zenuwbeknelling, met de vraag of ik misschien fanatiek gesport had etc. Maar nee heb niks geks gedaan. Ben 5 weken geleden bevallen dus doe nog niet echt veel. Naar huis gegaan, en toen kwamen de zorgen, want had ook al last van m’n armen en handen, maar niet de link gelegd dat het misschien allemaal met elkaar te maken zou kunnen hebben, dacht komt omdat ik de baby veel draag, overbelast. Maar goed het is nu zondag en m’n rechterbeen voornamelijk m’n enkel en kuit beginnen ook te tintelen. Het voelt in ieder geval niet goed. Lijkt ook alsof ik minder kracht heb in mn armen, ik wil dit heel graag op stress gooien, maar zou het kunnen komen door stress dat dat op de zenuwen slaat? Maar ben eigelijk bang voor wat anders. Bepaalde zenuw aandoening? Maar wil niet te ver op de zaken vooruit lopen. Maar vind dit heel eng, is er iemand die dit herkend. Wat zou dit kunnen zijn? Het is zomaar uit het niets gekomen
1 reactieReagerenJohn (moderator)
18 mei 2025 om 10:18Een zenuwbeknelling zou heel goed kunnen, maar inderdaad stress kan dit soort klachten ook veroorzaken. Om meteen aan een zenuwaandoening te gaan denken is wel wat voorbarig.
Reageren
Bespreek het met je huisarts