Zoeken Vraag het forum

Sporten na wijsvinger# PIP gewricht

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marjolein

Gezien ik pas over 2 weken weer naar handtherapie moet vraag ik me af wanneer ik weer kan gaan volleyballen na wijsvinger # PIP gewricht met volair plaat letsel. Ik snap dat her evt volleyballen is met spalk. (Heb nu ook extensiebeperkende spalk) en zit nu op 3 weken. Zou ik volgende week al eens vorzichtig kunnen trainen? Of is dat te vroeg?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Beter toch maar even wachten totdat je weer voor therapie bent geweest. Dan kun je dat daar bespreken

Reageren
    @John, bedankt

Vind dat nog wel lang wachten….had gehoopt dat iemand hier een richtlijn kon geven…..internet geeft namelijk heel veel uitlopende antwoorden…..van weken tot maanden…..das wel veel verschil…..

Reageren
    John (moderator)

Dat hangt ook maar helemaal af van de aard van de blessure/trauma

Reageren
    Suzan

Beetje dubbel: internet geeft veel uiteenlopende antwoorden en toch vraag je op internet of iemand een zinnig antwoord kan geven……
    Er zijn hier geen artsen en niemand kent je exacte blessure,ik zou zoiets toch met je arts of therapeut bespreken die jou dossier kent en fysiek kan kijken waar je op dit moment staat.
    Voordat je dingen doet waardoor je er nog veel langer uit ligt.

Reageren
    Marjolein

@john; klopt

@Suzan; ik snap wat je bedoeld hoor; maar binnen mijn werk bijvoorbeeld(medium care ziekenhuis) gebruiken wij bepaalde richtlijnen en protocollen die bij andere ziekenhuizen weer anders zijn….daarom dacht ik missxhien weet iemand er 1 die goed schijnt te werken bij “handrevalidatie”. Bedankt iig voor je reactie.

Reageren
Reageer op: Sporten na wijsvinger# PIP gewricht
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.