- Rob5 september 2008 om 06:50
Hallo,
Ik heb Dinsdag een voetbalwedstrijd gehad en in de wedstrijd kreeg ik last van een knakkende knie als ik steeds een stap zette. Ik ben daar gewoon mee door gaan voetballen want ik dacht dat het niks was maar na de wedstrijd kon ik er moeilijk op lopen en vooral snachts in bed ben ik 3 keer wakker geworden van de pijn. Ik kan er eigenlijk wel normaal op lopen maar vooral als ik stilzit voel ik steken in mijn knie en aan de zijkanten achterin. Als ik dan weer opsta kan ik er even niet goed op lopen en daarna voelt de knie stijf aan.
weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt,
Rob
4 reactiesReagerenLinde5 september 2008 om 12:04Bijna altijd zijn knakkende knieen meniscus problemen. Het kan goed zijn dat de meniscus is beschadigd en dat er losse stukjes in de ruimte onder de knieschijf (patella) zweven die tussen het gewricht komen bij buigen, het wegschieten tussen het buigende gewricht geeft dat knak-geluid.
ReagerenMeniscus5 september 2008 om 12:06De meniscus is een van de meest aangedane structuren van de knie. Deze blessure kan op elke leeftijd voorkomen. Bij jonge mensen is de meniscus tamelijk stevig en rubberachtig. Scheuren zijn dan ook meestal het gevolg van draaimoment van de knie met veel kracht. Scheuren van menisci bij mensen onder de dertig ontstaan meestal als resultaat van een sterke verdraaiing. Meestal bij sportactiviteiten.
Reageren
Het meest voorkomende probleem is pijn. De pijn kan gevoeld worden langs de gewrichtsspleet waar de meniscus is gelokaliseerd of vaag zijn en door de gehele knie gevoeld worden. Als het gescheurde gedeelte van de meniscus groot genoeg is, kunnen er slotklachten optreden. Slotklachten ontstaan wanneer een fragment van de meniscus klem komt te zitten in het scharniergewricht. De diagnose begint met de voorgeschiedenis en een lichamelijk onderzoek. tijdens dit onderzoek zal bepaald worden waar de pijn zit, er slotklachten optreden, er ‘klikken’ of ‘ploppen’ zijn als de knie bewogen wordt. Als de symptomen blijven, zal een operatie nodig zijn om of het gescheurde deel te verwijderen of het te repareren.amrish jagroe16 mei 2018 om 11:22heb last van mn kaolo knie na voetbalwedtrijd man, wat kan ik doen lan
ReagerenJohn (moderator)
16 mei 2018 om 12:06ga eens naar de huisarts met de klachten
Reageren