- Beatrix27 juni 2018 om 14:12
Wie herkent deze klachten of kan mij adviseren?
Begin juni kwam mijn man thuis met een verkoudheid, enkele dagen later had ik het ook. 4 dagen lang koorts, daarna sinusitis. Het virus veroorzaakte bij mij ook darmklachten en een slap gevoel wat ik nooit eerder zo had ervaren bij ziekte. Ik deed enkel het hoognodige en lag verder vooral in de zetel.
In het weekend van 16-17 juni begon het eindelijk beter te gaan en de dinsdag daarop ben ik opnieuw beginnen sporten (joggen). Dat ging op zich vrij goed na 4 weken niet gesport te hebben, eerst wegens overlijden van mijn vader en toen ziek geworden. Op woensdag was alles ok, op donderdag was ik erg vermoeid. Ik viel in slaap waar ik zat, op vrijdag was dit nog erger. ’s Avonds een energiedrankje gedronken en toch gaan zwemmen. Terwijl ik normaal een uur zwem aan een redelijk tempo raakte ik nu na 10 min. niet meer vooruit, mijn armen en benen wogen als lood en tijdens het douchen daarna was ik echt uitgeput.
Op zaterdag en zondag was ik doodmoe en viel in slaap waar ik zat. Ook had ik een zwaar gevoel in armen en benen en had bijna geen kracht meer. Zondag ook 3x diarree gehad. Maandag huisarts geweest omdat ik het krachtverlies heel verontrustend vind. Bloed geprikt om enkele bacteriële infecties uit te sluiten, alles was oké.
Gisteren, dinsdag dus, nog minder spierkracht, ik raak amper nog vooruit, armen omhoog heffen lukt bijna niet meer. Huisarts gebeld, ze denkt aan een virus. Platte rust tot eind deze week.
Interessant om erbij te vermelden is dat ik in 4 weken tijd 4kg ben afgevallen terwijl ik gestopt ben met sporten en meestal (behalve gisteren want geen eetlust wegens diarree en misselijk) normaal en gezond eet. In de 3 maanden dat ik sportte was ik amper 2kg kwijt dus zo vlot gaat het afvallen bij mij niet. Ik ben een vrouw van 32 en weeg nu 56,5kg en ben 175cm groot.
Ik heb een erg stresserende periode achter de rug die een maand of 6 heeft geduurd, heb prikkelbare darm en in stressperiodes betekent dit afwisselend diarree en constipatie. Stoelgang is al een tijdje licht gekleurd en blijft drijven in de pot.
Volgens de huisarts kan een virus wel degelijk zulke spierzwakte veroorzaken maar zelf kan ik geen virus vinden die dat doet. Ik heb overigens geen spierpijn, enkel extreem zwakke armen en benen.
Ik heb schrik dat ik straks helemaal niks meer zal kunnen 🙁