Zoeken Vraag het forum

Pijn in onderrug en linkerbeen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jozepf

Goedemiddag,

Sinds vorige week, na het zaalvoetballen, heb ik ontzettende pijn in mijn onderrug gekregen. In eerste instantie dacht ik aan spierpijn die binnen enkele dagen wel over zou zijn. Een paar dagen later werd de pijn alleen maar erger en kwam er pijn bij in mijn linker heup en linkerbeen. Deze pijn trekt helemaal door tot mijn voet.
    ’s Nachts is het vervelend met draaien en overdag heb ik het idee soms door mijn been heen te zakken. Ook de eerste stappen na het opstaan van een stoel zijn enorm pijnlijk.

Heeft iemand hier ervaring mee die mij kan helpen of advies kan geven?

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan door spieren worden veroorzaakt, maar kan ook vanuit je rug komen. Maar onder enig onderzoek is dat moeilijk te zeggen. Je zou naar de huisarts of een fysiotherapeut kunnen gaan om ernaar te laten kijken

Reageren
    Jozepf

Bedankt voor uw snelle reactie.

Ik ben bij de huisarts geweest en hij denkt aan een ontsteking tussen mijn wervels waarvoor ik ook ontstekingsremmers heb gekregen. Deze gebruik ik nu 2 dagen maar ik merk er weinig van. En met de kerstdagen in het vooruitzicht en daarmee een onbereikbare (eigen) huisarts dacht ik, ik probeer het hier eens. 😉

Reageren
    John (moderator)

Wat heb je voor ontstekingsremmers gekregen in welke dosering?

Reageren
    Jozepf

Naproxen 500 mg

Reageren
    John (moderator)

Dat zal waarschijnlijk niet voldoende werken. Vraag om een ander middel. Diclofenac bijvoorbeeld

Reageren
    Jozepf

Maar is dit alleen tegen de pijn of verhelpt dit ook de klachten?

Reageren
    John (moderator)

Dat is ook een ontstekingsremmende pijnstiller, maar dan wel iets krachtiger dan naproxen. Wat je eventueel ook kunt proberen is, om de naproxen te combineren (samen slikken) met 1000 mg paracetamol.

Reageren
    Jozepf

Oke, hartstikke bedankt voor uw hulp!

Reageren
Reageer op: Pijn in onderrug en linkerbeen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.