- Anoniem9 december 2017 om 11:56
Ik had gisteren een afspraak bij de kaakchirurg omdat mijn rechter kaak of kauwspier groter is dan de linkerkant, en het valt ook erg op. Nu is er dus een foto gemaakt en daar viel niet veel op aan te merken, geen idee hoe die foto’s gemaakt worden aangezien op die foto mijn linkerkant groter leek (spier). Nu voel ik zelf dat die bot wat meer naar buiten staat en meer doorgegroeid lijkt. Nu ging de arts dus voelen, en scheef stond mijn kaak niet en zelf kon die ook niks voelen aan het bot. Volgens de arts komt het door mijn kauwspier waardoor 1 kant van mijn gezicht er groter uit ziet.
Hoe kan het in godsnaam dat er niks op die foto is aan te merken? En als ik nu voel lijkt het gewoon of die betreffende kauwspieren niet verschillen qua grote. En ik kan toch echt duidelijk voelen dat mijn rechter kaak groter is. En voor dit heb ik dus twee weken moeten wachten, om dit te horen.
Ik zal hier een afbeelding bij toevoegen die mijn probleem een beetje laat zien.
Nu kreeg ik dus het advies om of, botox te laten spuiten in mijn spier zodat die zal verzwakken. Of ik moet dus kauwgom gaan kauwen op mijn linkerkant. Maar ik geloof hier dus niks van omdat ik duidelijk voel dat mijn bot gewoon meer naar buiten uitsteekt. En ook kan ik bijvoorbeeld mijn vingers achter mijn kaak krijgen aan de rechterkant en dat kan aan de linkerkant dus niet.
Bijlagen:
8 reactiesReagerenIngel9 september 2018 om 18:36Weet je inmiddels wat het is?
ReagerenOT13 januari 2023 om 02:29Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Ben naar de kaakchirurg verwezen, hij kon zelf niks zien op de foto en kwam met een slap youtube filmpje dat ik TMJ had. ik vroeg of dit te behandelen was en zei die dat een operatie overbodig is en dat het met de tijd zichzelf zal verhelpen. MAar ik loop hier nu al jaren mee en het word eerder slechter dan beter. Ik zelf merk inderdaad ook dat het echt een spier is die zichtbaar en voelbaar groter is aan de ene kant. En misschien daarom ook dat je op de rontgen niks zag aangezien deze juist alleen het gewricht bekijken door al het weefsel heen.
ReagerenAlias13 januari 2023 om 18:41Wat maakt het uit?
ReagerenOT14 januari 2023 om 03:11Het heeft is meer dan alleen een uiterlijk dingetetje. Mijn kaak zit soms vast en heb last van knappende kaken wanneer ik bijvoorbeeld aan het eten ben. Ook opent mijn mond met een afwijking naar links en dit doet pijn.
Reageren
Ik ga tot slot niet voor niks naar een huisarts en kaakchirurg. Had dan beter die 300 euro aan een goed doel kunnen geven…Alias14 januari 2023 om 10:47Maar er is toch aangegeven wat het kan zijn, dat is toch goed nieuws dan? Of wil je liever een groot probleem dat niet over kan gaan?
ReagerenOT15 januari 2023 om 18:46Ik wil een oplossing.
Reageren
Fijn om te horen dat het waarschijnlijk niet ernstig is maar de klachten zijn daardoor niet magisch verdwenen.John (moderator)
15 januari 2023 om 18:47Een oplossing ga je hier niet vinden… Dat zul je dan toch met een arts moeten bespreken
ReagerenOT17 januari 2023 om 18:47Bedankt John,
Ik heb nooit gezegd dat ik de oplossing in een envelop hier zocht.
Ik hoopte dat mensen op het forum misschien iets meer kennis hadden over dit probleem dan mij. Meer kennis die ik evt met een arts kan bespreken wat wellicht leidt tot een oplossing. Ik dacht dat zoiets misschien zomaar de bedoeling kon zijn van een forum genaamd dokter.nl…Maar nogmaals bedankt John nu weet ik dat ik mijn tijd aan het verdoen was.
Reageren