- Ely12 november 2017 om 03:19
Goede dag
Twee jaar geleden ben ik bewusteloos geraakt door stuiterende mensen op mijn rug. Sinds heb ik last van mijn borst. Mijn lichtpijp voelt ook vervelend aan, voelt uitgerekt aan. Wanneer ik mijn sternal angle masseer, voel ik de pijn naar binnen stromen. Doordat ik aan geheugenverlies leed kon ik niet begrijpen waarom roken anders voelde. Wanneer ik mijn nek draai voel ik de pijn vanuit mijn nek het borstbeenhoek ingaan. Soms klopt het en dit geeft ook pijn door. Omdat mijn hart er in de buurt zit, weet ik niet of het geklop van de hart last geeft of de borsthoek of de luchtpijp. Ik slik krom, nekhals is niet gelijk, lijkt alsof een halspees naar binnen is geschoten en mijn stem is zwaarder. Aangezien mijn huisarts liet weten dat ik eraan moet wennen. En daar ben ik na 2jaar wel een beetje zat van.
Ik kan begrijpen als het lastig is om duidelijkheid te geven.
Maar vraag me ook af. Hoe veel pijn moet ik hebben voor ik zorgen moet maken? Want volgens de chirurg is niets gebroken, wat uit de röntgenfoto’s bleek.
Maar dit probleem baard mij soms best wat zorg..1 reactieReagerenJohn (moderator)
12 november 2017 om 10:44Wanneer ik mijn sternal angle masseer, voel ik de pijn naar binnen stromen.
Dat is niet zo raar. Het is een gewricht tussen 2 delen van je borstbeen. Waarom masseer je dat? Manipulatie aan dat gewricht geeft alleen maar problemen. De luchtpijp met de vertakking naar de longen zit daar precies achter. Het is mogelijk dat er toch iets met je borstbeen is gebeurd door het gewicht op je rug. Vraag aan je huisarts een verwijzing voor een thorax chirurg voor verder onderzoek.
Reageren