Home / Spieren, pezen, botten & gewrichten / Heb ik een nekhernia?
Ik ben 17 jaar oud, vrouw, en heb nu al zo'n 4 jaar (sinds mijn 13/14e) last van pijn in mijn nek en linkerschouder wanneer ik activiteiten doe zoals koken/bakken en als ik lang achter de computer zit. In het begin kwam het weleens voor bij deze activiteiten (meestal niet) maar na de loop van tijd kreeg ik pijn wanneer ik gewoon in de bus stond/zat en nu eigenlijk standaard wanneer ik achter de computer zit of lang moet staan. Kan ik een nekhernia hebben als ik 17 ben? Want de pijn is dusver gekomen dat het wellicht tijd is om aan de bel te trekken en naar de huisarts te gaan. (mijn vader heeft een hernia en mijn moeder reuma, zit het in mijn genen?) Dank u wel 🙂
Het kan een overbelasting van een rug spier zijn. Een nekhernia met 17 is wellicht wat ver gezocht. Ga eens met de klachten naar een fysiotherapeut
EEn overbelasting en verkeerde houding kunnen aan de orde zijn. Tekorten aan allerlei stoffen als magnesium en molybdeen kunnen meespelen. Denk ook aan de invloed van electrosmog, wat een stressreactie kan geven in je lichaam, waardoor de boel vast gaat zitten. naar de huisarts of fysio kan sowieso verstandig zijn.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!