- Emma26 januari 2017 om 18:14
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een overstrekking in de knie na een probleem met de achterste kruisband. 3 jaar geleden heb ik een ongeluk gehad waardoor ik mijn achterste kruisband heb uitgerekt. Ik heb toen een half jaar met een brace gelopen en sindsdien is mijn kruisband weer hersteld. Echter, blijf ik last houden van pijn in mijn knieholte, omdat ik mijn knie over strek wanneer ik aan het lopen ben. Meestal is trainen de oplossing om de overstrekking tegen te gaan, alleen na drie jaar trainen is dit nog niet gebeurd. Ook de tape en de brace werken niet meer. Ik heb al meerdere malen een orthopeed bezocht en loop nog steeds elke week bij een fysiotherapeut, alleen ook zij kunnen niks meer voor mij betekenen. Heeft iemand tips of ideeën? Ik ben na drie jaar een beetje moedeloos ervan geworden, dus alle hulp is welkom. Alvast bedankt!
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 januari 2017 om 18:37Ga voor een second opinion naar een andere orthopeed in een ander ziekenhuis. De St. Maartenskliniek bijvoorbeeld.
ReagerenEmma18 mei 2017 om 17:36Dit heb ik inmiddels al gedaan (mijn vierde second-opinion al overigens). In Sint-Maartenskliniek een echo laten maken en niks uitgekomen. Toch blijft de pijn aanhouden en wordt het zelfs erger. Veel branderige pijn rondom de knie schijf als ik zit, maar stekende hevige pijn in de knieholte als ik lig of sta. Vooral als ik ga slapen voel ik dit en straalt het uit in mijn hele been, en tintelt het zelfs in mijn voeten. Volgens de dokter zal het niks te maken hebben met mijn vaten of zenuwen. Ook spieren, meniscus en kruisbanden zijn goed volgens de mri’s en de echo. Het is een beetje hopeloos aan het worden, omdat er niks te zien valt, maar de pijn wel aanhoudt. Herkent iemand deze symptomen of heeft iemand tips waar ik wel terecht kan? Orthopeed zei zelf dat ik bij hun niet terecht meer kan, omdat zij alles al uitgesloten hadden. Alle hulp wordt heel erg gewaardeerd!!
ReagerenJohn (moderator)
18 mei 2017 om 17:52Om overstrekking tegen te gaan, zou je dan toch een aangepaste brace moeten gaan dragen.
ReagerenRinus7 januari 2019 om 21:53Hoi Emma,
de klachten die je beschrijft zijn exact de klachten die ik ervaar. Hoe is het inmiddels met je herstel? En heb je tips?
gr.
Rinus
Reageren