- Alias29 september 2025 om 17:26
Afgelopen vrijdagnacht op zaterdag heb ik tijdens het uitgaan een paar keer kortstondig getongzoend met een dame die ik niet ken. Ik ben benieuwd of ik hiermee risico heb gelopen op een soa. Zou u aanraden om te testen of moet ik het gewoon ‘vergeten’. Wil er wel bij vermelden dat ik sinds vandaag een hele droge keel heb en af en toe hoest. Dit kan natuurlijk ook komen door die dag overmatig te hebben gerookt en gedronken.
3 reactiesReagerenHenk29 september 2025 om 22:05Als ze een syfilis zweer zou hebben dan kan het via tongen overgedragen worden. Maar… Niet iedereen heeft een soa en beetje stappen moet gewoon kunnen. Mocht je klachten krijgen, zelf een zweer in je mond dan testen. Voor de rest….nee kleine kans.
ReagerenAlias30 september 2025 om 06:49Vandaag een droge keel in combinatie met verstopte neus, tranende ogen en een warm gevoel van binnen. Lijkt op griep. Na drie dagen kan dit nog geen SOA zijn, de symptomen passen daar volgens mij ook niet bij.
Bedankt voor je reactie, Henk. Waarschijnlijk ben ik door de alcohol de dag erna in een negatieve gedachtenspiraal beland en heb ik me onnodig zorgen gemaakt. Ik stap al meer dan tien jaar en heb me tot afgelopen zaterdag nooit druk gemaakt om SOA via zoenen. Gisteren nog met SOA Aids Nederland gesproken: theoretisch mogelijk, maar in de praktijk is de kans verwaarloosbaar klein.
ReagerenAlias30 september 2025 om 19:49Mocht er geen andere aanvullingen zijn mag de topic gesloten worden.
Reageren