Zoeken Vraag het forum

Tongzoenen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Alias

Afgelopen vrijdagnacht op zaterdag heb ik tijdens het uitgaan een paar keer kortstondig getongzoend met een dame die ik niet ken. Ik ben benieuwd of ik hiermee risico heb gelopen op een soa. Zou u aanraden om te testen of moet ik het gewoon ‘vergeten’. Wil er wel bij vermelden dat ik sinds vandaag een hele droge keel heb en af en toe hoest. Dit kan natuurlijk ook komen door die dag overmatig te hebben gerookt en gedronken.

3 reacties
    Reageren
    Henk

Als ze een syfilis zweer zou hebben dan kan het via tongen overgedragen worden. Maar… Niet iedereen heeft een soa en beetje stappen moet gewoon kunnen. Mocht je klachten krijgen, zelf een zweer in je mond dan testen. Voor de rest….nee kleine kans.

Reageren
    Alias

Vandaag een droge keel in combinatie met verstopte neus, tranende ogen en een warm gevoel van binnen. Lijkt op griep. Na drie dagen kan dit nog geen SOA zijn, de symptomen passen daar volgens mij ook niet bij.

Bedankt voor je reactie, Henk. Waarschijnlijk ben ik door de alcohol de dag erna in een negatieve gedachten­spiraal beland en heb ik me onnodig zorgen gemaakt. Ik stap al meer dan tien jaar en heb me tot afgelopen zaterdag nooit druk gemaakt om SOA via zoenen. Gisteren nog met SOA Aids Nederland gesproken: theoretisch mogelijk, maar in de praktijk is de kans verwaarloosbaar klein.

Reageren
    Alias

Mocht er geen andere aanvullingen zijn mag de topic gesloten worden.

Reageren
Reageer op: Tongzoenen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.