- Jimmy25 december 2021 om 14:12
Hallo John
Op 19 november 2021, heb ik een prostituée bezocht. We hebben enkel maar getongzoend, zeer intensief en relatief lang.
Verder geen ander seksueel contact.
Sinds een tiental dagen, merkte ik witte puntjes in mijn mond.ik voelde deze in mijn mond.
Vandaag merkte ik op dat zo’n cluster is geëvolueerd naar de situatie op de foto. Het is pijnloos, maar ik voel dit wel in mijn mond zitten.
Is dit een syfiliszweer ?
Kan syfilis door tongzoenen overgedragen worden, naar gelang de bron loopt de informatie hierover sterk uiteen. Wat is jouw ervaring als zorgprofessional ?
Alvast bedankt voor jouw antwoorden
Mvg
Jimmy
17 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 december 2021 om 15:19Het lijkt er eerder op dat je wang tussen je tanden is gekomen en er een bijtwondje is ontstaan
ReagerenJimmy25 december 2021 om 15:46Dankjewel voor jouw antwoord John ! Dus het ziet er niet uit als een syfiliszweer in de mond ?
Denk je dat, ik op basis van het beschreven contact, een test zou moeten ondergaan?
ReagerenJohn (moderator)
25 december 2021 om 15:52Syfilis zou je zo wel kunnen oplopen. Maar het lijkt er niet op
ReagerenJimmy25 december 2021 om 16:05Ok, op wat moet ik letten ? Kan je een syfiliszweer beschrijven ?
ReagerenJohn (moderator)
25 december 2021 om 16:08Op internet kun je plaatjes vinden van die zweren
ReagerenJimmy25 december 2021 om 16:18Dat is het nu net 😉 de afbeeldingen die ik terugvind, lijken net op de genomen foto.
Of vergis ik me ?
ReagerenJohn (moderator)
25 december 2021 om 16:38Volgens mij is het eerder angst die je doet denken dat het erop lijkt
ReagerenJimmy25 december 2021 om 19:06Hallo John
Wanneer je zegt dat het mogelijk is dat je via tongzoenen syfilis kan krijgen, is dit dan eerder theorie of kan je dit staven met de praktijk? Komt dit vaak voor ?
Er is eigenlijk heel erg uiteenlopende informatie hierover…
Groetjes
ReagerenJohn (moderator)
25 december 2021 om 19:16https://www.soaaids.nl/nl/alle-soas/syfilis
Reageren
Het komt voor. Weliswaar niet zo heel vaak, maar tochJimmy25 december 2021 om 19:31Ok, maar denk je met de foto die ik heb doorgestuurd, het beschreven contact, de mogelijkheid dat de prostituée besmet zou zijn, dat ik me zou moeten laten testen ?
ReagerenJohn (moderator)
25 december 2021 om 19:32Ik had al geschreven wat ik denk dat het is
ReagerenJimmy25 december 2021 om 19:42Dus niets om me zorgen over te maken ? En niet om te laten testen ?
ReagerenJohn (moderator)
25 december 2021 om 19:53Ik zie daar zo geen reden voor
ReagerenJimmy26 december 2021 om 09:03Hallo John
Ik blijf het bobbeltje in mijn mond voelen. Ik heb er nog eens foto’s van genomen. Zie jij een verandering ?
Opvallend is dat het bobbeltje bestaat uit 4 of 5 zwarte puntjes…Zou het alsnog kunnen kijken op een syfiliszweer ?
Groetjes
ReagerenBijlagen: