Zoeken Vraag het forum

Nood aan verder onderzoek?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Gent

Hallo

Ik heb 2 jaar geleden een onbeschermd contact gehad. Kort erna kreeg ik last van nacht zweten, vermoeidheid, blaasjes in de mond en op de lippen. Ik heb sindsdien 2 keer een soa test laten doen (beide lang na 3 maand na het risico contact). Ik weet de dat de kans heel klein is, maar als je volgende casus leest, dan heb ik toch nog steeds angst dat ik syfilis heb opgelopen … moet ik aandringen op verder onderzoek bij mijn arts (die het nut ervan niet inziet).

https://www.ntvg.nl/artikelen/granulomateuze-secundaire-syfilis

Alvast bedankt!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het artikel gaat dus over secundaire syfilis. De primaire infectie was dan al geweest en die was er ongetwijfeld uit gekomen bij een test na 3 maanden. De casus die beschreven werd, gaat over mensen die niet waren getest maar met huidklachten via de huisarts doorverwezen werden.

Reageren
    Gent

Dank voor het antwoord.

Even ter verduidelijking: mijn eerste test was ook maar na een jaar ongeveer, tweede paar weken geleden dus na een kleine 2 jaar …

Reageren
    John (moderator)

Als je syfilis zou hebben gehad was dat wel gezien met de testen

Reageren
    Gent

Dus bladzijde omslaan?

Reageren
    John (moderator)
Reageer op: Nood aan verder onderzoek?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.