Zoeken Vraag het forum

HPV

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sanne

Kun je hpv (variant waar je baarmoederhalskanker van kunt krijgen) op je vingers krijgen omdat dit bijvoorbeeld op het winkelwagentje, pinapparaat, deurkruk zit van een voorganger die zijn handen niet goed gewassen heeft?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Nee, dat kan niet

Reageren
    Sanne

Dank voor het antwoord.
    Dus als je een openbare deurkruk hebt aangeraakt en kort daarna met diezelfde vinger in je vagina zou zitten kun je hier geen hpv van oplopen?

Reageren
    John (moderator)

Nee dus

Reageren
    Sanne

Bedankt voor het antwoord!

Reageren
    Sanne

Ik had toch nog een laatste vraag, waarom kan dit niet? Ik lees dat je het HPV virus kunt overbrengen via vingers.

Reageren
    Anoniem

Omdat een virus buiten het lichaam niet lang leeft en gewoon dood gaat. Daarna is het niet meer besmettelijk.

Reageren
    Sanne

Zelfs als je binnen enkele minuten na het aanraken van die deurkruk en dan dan in je vagina zit is het HPV virus al dood?

Reageren
    Anoniem

Dat kan heel snel gaan inderdaad.

Maar zeg eens: dit soort angsten, zit je daar vaker mee? Het komt nl. op mij over als irreële angsten? Het is een kenmerk van een angststoornis.

Reageren
    Sanne

Nee daar heb ik niet vaker last van gelukkig.
    Ik begrijp uit jullie antwoorden dat ik mij dus niet meer druk hoef te maken over een HPV besmetting via een indirect contact.

Reageren
Reageer op: HPV
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.