Zoeken Vraag het forum

Windowperiode

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Dag tandor, ik richt mij even tot u. Het lijkt erop dat u veel verstand hebt van hiv. Ik heb naar 32 dagen een hiv rapid combo test gedaan alere. deze was negatief. De sex was trouwens met een prostituee. Echter zijn nu naar 6,5 week mijn halsklieren zwaar opgezet en zacht. Dat baard me dus weer zorgen.

Daarom de hamvraag als je in je windowperiode negatief test maar toch griepklachten hebt moet ik me dan zorgen maken?

Oftewel als de klachten wel door hiv zouden komen zou je sowieso dan positief testen na een test van 4 weken?

Thx voor je antwoord

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je zou na 4 weken in ieder geval positief moeten testen. Dat komt voornamelijk om de de combi testen niet alleen op antistoffen maar ook op antigenen test.

De lymfeklieren in de hals zijn geen indicatie. Deze zetten al snel op wanneer er ook maar enige infectie in dat gebied voorkomt. Dat een verkoudheid zijn,oorontsteking, problemen met tandvlees of tanden en zelfs het scheren van baardhaat als er dan een wondje zou ontstaan. Dat ze zacht van structuur zijn is ook al positief. Als ze namelijk opgezet en hard zijn, kunnen ze ontstoken zijn. Maar ook dat is geen indicatie voor HIV

Reageren
    Anoniem

Oké dus met test is negatief bij 4 weken en ik kan door met leven??…. Ik vreet mezelf op. Moet ik nog een test nu bij 7 weken?

Reageren
    John (moderator)

Nee hoor. Vergeten en verder met je leven!

Reageren
    Anoniem

Maar ik heb nu iedere avond last van lichte verhoging en keelklachten. Daarnaast uitslag op mijn hoofd? Is dat ernstig?

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft met HIV niets te maken.

Reageren
    Anoniem

Dag tandor toch maar een bloedonderzoek laten doen of er wat anders aan de hand zou zijn zoals Lyme of suiker. Alles negatief en kerngezond ook de bloed en ontstekingswaardes uitstekend…

Echter klieren hals blijven wat opgezet en mijn handen en fouten doen zo ontzettend pijn ze steken echt enorm niet te doen… Ik lees dat dit veel voorkomt bij beginnende hiv…

Ik ben zo bang dat die 30 dagen test niet goed is gegaan… 🙁

Reageren
    Anoniem

Owja en ik heb uitslag en steken op mijn penis…

Reageren
    John (moderator)

Wat zou er nou niet gegaan moeten zijn met die test? Daar kan niet veel fout gaan…
    Laat dan maar voor je eigen gemoedsrust een nieuwe test doen…

Reageren
    Anoniem

Dat je bij die 5% hoort waar men nog niks kan zien 🙁

Reageren
    Anoniem

Of zou dat niet kunnen Tandor?

Reageren
    Anoniem

Dat is met de huidige testen toch wel zeer onwaarschijnlijk

Reageren
Reageer op: Windowperiode
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.