- Anoniem31 maart 2016 om 16:25
Hallo! Afgelopen weekend ben ik na een zwaar avondje uit bij een prostituee langsgeweest. Tijdens het voorspel heb ik deze dame gevingerd en hierna mijn penis (toen nog geen condoom) onbewust verschillende keren aangeraakt. Ik had echter geen enkel wondje ofzo.. Nu was mijn vraag wat de kans is op een hiv-besmetting? Ik kan al dagen amper slapen en panikeer bij elk rood puntje dat ik op mijn arm ofzo zie.. Zouden dit symptomen uit angst zijn of echter al van een besmetting? Alvast bedankt
17 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 maart 2016 om 16:27Anoniem1 april 2016 om 17:1423 dagen geleden gepijpt door een wildvreemde. Voor de rest geen andere handelingen.
Hij zei dat die een droge mond had na afloop dus lijkt geen bloed in het spel te zijn en ik zag ook niks raars.
Heb sinds gisteren een aft in me mond en voor de rest geen enkele klacht.
Is er kans op hiv geweest?
ReagerenJohn (moderator)
1 april 2016 om 17:30Ik denk dat die kans nagenoeg nihil is.
Reageren
Als je in zijn mond bent klaargekomen, heeft hij meer risico gelopen dan jij.Anoniem1 april 2016 om 17:34Ja ik ben klaargekomen in zijn mond maar hij tufte het gelijk uit. Is het risico groter geworden voor mij door dit?
ReagerenJohn (moderator)
1 april 2016 om 17:42Nee hoor. Hij heeft in feite het meeste risico gelopen door het sperma. Maar zelfs dat risico is nog klein.
ReagerenAnoniem1 april 2016 om 17:47Oke bedankt voor je snelle reactie. Nu had ik zelf al gevonden dat hiv niet kan leven in speeksel hoe kan ik dan alsnog risico hebben gelopen?
En daarbij weet ik niet of hij hiv heeft. Het was mijn eerste sexuele contact met een man ooit. Voor de rest alleen veilig gedaan met vrouwen.
ReagerenJohn (moderator)
1 april 2016 om 17:53Daarom schreef ik dus: Ik denk dat die kans nagenoeg nihil is.
ReagerenAnoniem1 april 2016 om 18:15Sorry voor mijn overbezorgdheid dan.
Kun je trouwens klachten aan je mond krijgen als jezelf degene bent die gepijpt is?
ReagerenJohn (moderator)
1 april 2016 om 18:18Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor.
Reageren
Nee, dat zou pas vreemd zijn.Anoniem1 april 2016 om 18:51Oke dan zal het wel gewoon een aft zijn. Moet ik mij nog ergens zorgen over maken ondanks dat ik geen klachten heb?
ReagerenJohn (moderator)
1 april 2016 om 18:54Ik denk het niet hoor…zolang je geen klachten hebt..
ReagerenAnoniem1 april 2016 om 22:379000 keer pijpen
Bij orale seks is de infectiekans enorm klein. In Spanje zijn 135 serodiscordante heterostellen gevolgd. Serodiscordant wil zeggen dat de ene partner hiv-positief is en de andere hiv-negatief. Zij hadden alleen pijpen zonder condoom en beffen zonder beflapje als onveilige seks in hun repertoire. In totaal werd er 19.000 keer gepijpt en gebeft. Er werd 9.000 keer gepijpt; daarvan was een derde met klaarkomen in de mond. Geen enkele hiv-negatieve deelnemer werd hiv-positief. In een Amerikaans onderzoek werd gekeken bij 239 homomannen die voor een test kwamen en van wie zeker was dat ze zes maanden daarvoor geen hiv-infectie hadden. Die mannen hadden die zes maanden alleen maar orale seks gehad (dus ook geen anale seks met gebruik van condoom). Geen van deze mannen was hiv-positief geworden, hoewel 98% geen condooms gebruikte en 35% sperma in de mond kreeg. Van die laatste mensen slikten 70% het sperma door. Dit wil niet zeggen dat pijpen zelfs met doorslikken van sperma volledig veilig is, maar het geeft wel een hint dat het risico kleiner is dan vroeger werd aangenomen.Na wat Googlen vond ik dit over het onderwerp
ReagerenJohn (moderator)
1 april 2016 om 22:44Dat komt dus overeen met wat ik eerder al schreef:
[quote]Daarom schreef ik dus: Ik denk dat die kans nagenoeg nihil is.[/quote]
ReagerenAnoniem3 april 2016 om 17:33Tandor wat is jouw medische achtergrond eigenlijk? Je staat niet bij de medewerkers van de site? Is de site tandor.nl van jou?
Reageren