Zoeken Vraag het forum

Help AUB, zwaar gestressd door HIV risico !

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben een jongen en 4 weken geleden was ik dronken en heb me eens laten pijpen door een man die ik niet kende, heb hem daarna gemasturbeerd tot hij klaarkwam en er is een klein beetje sperma van hem op mijn hand gekomen, daarna heb ik mij afgetrokken, ik was dronken dus weet niet of er veel contact is geweest tussen zijn sperma en mijn penis maar ik denk het niet alvast, was niet zo veel.

3 weken na het contact kreeg ik last van een branderig gevoel in mijn eikel en plassen ging wat moeilijker, voor de rest geen symptomen en heb toen onmiddellijk laten testen (bloed en urine) op alle SOA’s, de test was negatief op alles maar ze hebben me gezegd dat de HIV test zeer onbetrouwbaar was omdat dit normaal gezien pas kan na 6 weken (sneltest).

De dokter zei dat het waarschijnlijk een infectie was van de urinewegen en heeft me antibiotica voorgeschreven, die zou normaal binnen een paar dagen moeten werken, maar neem ze nu al een week en de klachten blijven, kan dit zijn omdat ik een acute HIV infectie en mijn immuunsysteem te zwak is ?

Help AUB want ik word er gek van en het beheerst mijn leven momenteel ! nog 2 weken wachten voor ik een betrouwbaar kan testen is te lang !

Bedankt voor alle advies en ervaringen die mensen hierin hebben.

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is zeer onwaarschijnlijk dat je zo een HIV infectie hebt opgelopen. Tenzij er sprake zou zijn geweest van een bloedende mond in de mond bij de gever van de blowjob en jij dan ook nog een wond aan je penis gehad zou hebben.
    Contact tussen sperma en huid vormt sowieso geen risico.

Soms duurt het toch wel even iets langer voordat een antibioticakuur goed werkt. Een bacteriële infectie van de urinewegen of eventueel een schimmelinfectie is voor de hand liggender.

Reageren
    Anoniem

Bedankt Tandor voor je reactie !

Ik maak me zorgen omdat het mogelijk is dat er een klein beetje sperma op mijn hand of vinger zat en ik daarmee mijn eikel heb aangeraakt, en ik had een zeer klein schaafwondje op mijn penis dat wel dicht was.

Verder las ik dat urineweginfecties zelden voorkomen voor bij mensen van mijn leeftijd, en als ze voorkomen het meestal wordt veroorzaakt door een SOA, zoals chlamydia wat ik dus niet heb, of een immuunstoornis zoals HIV. ook al omdat de klachten aanblijven, nu al meer dan een week en ik op een breed spectrum antibiotica zit. Dus misschien is mijn immuunsysteem verzwakt en heeft het moeite de infectie aan te pakken ?

Je begint allerlei verbanden te leggen en te stressen, op het Helpcenter waar ik mij heb laten testen zeiden ze dat mijn symptomen niets met HIV te maken hadden en dat het een laag risico was, maar toch…wat een ellende pff

Reageren
    John (moderator)

[quote]Ik maak me zorgen omdat het mogelijk is dat er een klein beetje sperma op mijn hand of vinger zat en ik daarmee mijn eikel heb aangeraakt, en ik had een zeer klein schaafwondje op mijn penis dat wel dicht was.[/quote] Zo raak je toch echt niet met HIV besmet hoor.

Urineweginfecties komen wellicht niet zo vaak voor, maar orale seks kan dat dus wel heel goed veroorzaken.

Je klachten hebben inderdaad niets te maken met een HIV infectie.
    Als je een antibioticum gebruikt, werkt dat vrij snel. Wat het doden van de bacteriën betreft. Maar dat wil niet per definitie zeggen dat dan ook alle klachten meteen zijn verdwenen. Dat kan soms wel iets langer duren. Ik zou me daar maar niet zo druk over maken. Maak de kuur af. Als de klachten daarna nog langer blijven aanhouden, ga dan even naar de huisarts en laat urine op kweek zetten.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de toch wat geruststellende reacties man !

Erg knap wat je hier doet voor de mensen, nogmaals bedankt.

Reageren
    John (moderator)

Graag gedaan 😉

Reageren
    Anoniem

als diegene hiv had zou je angstig kunnen worden dat je iets opgelopen hebt maar waarschijnlijk heeft diegene al niet eens hiv. zou het misschien kunnen dat je je onzeker voelde dat je ondeugende dingen hebt gedaan en daardoor meteen het ergste denkt. Kan een infectie zijn of zoiets maar niet meteen een ernstige ziekte. En zeker als je een paar weken erna klachten krijgt kan het best zijn dat er in die tussentijd iets anders is gebeurd waardoor je klachten hebt gekregen.

Reageren
    Anoniem

Even een update over mijn situatie 5 weken na het contact,

Neem de antibiotica nu al 2 weken en de infectie is nog steeds niet weg, ziet nog altijd rood rond de plasbuis, de pijn is wel een klein beetje afgenomen maar is soms nog steeds aanwezig, de dokter zei na afloop van de eerste kuur dat het een hardnekkige infectie en wil me een hele maand aan de doxycycline en zien of dat helpt.

Vandaag ook opgemerkt dat ik witte aanslag op mijn tong en binnenkant van mijn wangen heb, lijkt op een schimmelinfectie van de tong, ook een wat rode keel en soms een kriebelhoest.

Begin me terug echt zorgen te maken, als ik die dingen opzoek hebben ze allemaal te maken met een verminderd immuunsysteem en HIV.

Moet ik me echt geen zorgen maken ivm met het contact van sperma op mijn eikel (slijmvlies). Wordt getest op 5 januari, zoals gezegd was de test na 3 weken negatief.

Tandor, heb je enig advies hierover en met wat dit te maken kan hebben, of maak ik mij teveel zorgen en leg ik linken die er niet zijn ?

Bedankt.

Reageren
    John (moderator)

Een schimmelinfectie is heel goed mogelijk. Dat kan door de antibiotica worden veroorzaakt.
    Ik denk dat je je echt teveel zorgen maakt en inderdaad van alles aan elkaar gaat linken. Niet doen ! Je maakt je alleen maar zelf onnodig gek…

Reageren
Reageer op: Help AUB, zwaar gestressd door HIV risico !
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.