- Anoniem28 oktober 2015 om 18:15
Dag,
Ik heb 10,5 week geleden veilige seks gehad maar dacht iets raars (bloed) geproefd te hebben in m’n mond na het pijpen (niets gezien op de penis), heb me vorige week laten testen via mantotman (bloed, urine, uitstrijkje) en uit de test kwam een negatief resultaat. Nu heb ik nog steeds licht gezwollen lymfeklieren in m’n keel en onplaatsbare (lichte) pijnklachten in m’n buik en schaamstreek die ik allen relateer aan een hiv besmetting. Kan ik de negatieve uitslag van de test vertrouwen? Zou de besmetting nu al te zien moeten zijn of echt pas na 3 maanden?
Mvg,6 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 oktober 2015 om 18:20De testen zijn al na 6 weken betrouwbaar
ReagerenAnoniem28 oktober 2015 om 18:31Bedankt voor je reactie Tandor. Ik zie in sommige berichten ‘combo-test’ staan, ze hebben bij het laboratorium maar 1 bloedbuis afgenomen. Ik weet dus niet of zo een combo test heeft plaats gevonden, gebeurd dat altijd bij het testen op een hiv besmetting? Is een niet Combo test na 6 weken ook al betrouwbaar? Ik was zo bang op een besmetting dat ik nog moeite heb om het los te laten.
ReagerenJohn (moderator)
28 oktober 2015 om 19:14Tegenwoordig worden overal combotesten gebruikt. Combo staat niet voor twee buisjes maar heeft te maken met de testprocedure.
ReagerenAnoniem28 oktober 2015 om 23:16Bedankt!
ReagerenAnoniem5 december 2015 om 11:32ik zie dat je soms 4 weken zegt en dan is het weer na 6 weken betrouwbaar, vind dat apart, wat is het nou?
ReagerenJohn (moderator)
5 december 2015 om 11:40De tests zijn na 4 weken redelijk betrouwbaar.
Reageren
Na 6 weken neemt die betrouwbaarheid toe tot 99%