- Anoniem31 juli 2014 om 16:17
Mijn vriend rn ik zijn beide getest en hebben geen soa.
Hoe groot is de kans op hiv? Heb 2x onveilige seks gehad voor de test.
We zijn een hetero stel. Mocht van de dokter geen hiv test doen omdat ik geen chlamydia heb.
Groetjes
4 reactiesReagerenAnoniem31 juli 2014 om 16:20Hoezo mag je geen hiv-test doen, dat moet je toch zelf weten? Als je maar zelf voor de kosten opdraait. Ben je bij de GGD geweest?
ReagerenJohn (moderator)
31 juli 2014 om 16:34De HIV test wordt niet gedaan omdat er geen aanleiding is om aan een HIV infectie te denken.
Reageren
Bij hetero seksuele contacten is de kans op een HIV besmetting uiterst gering. Dat zou anders zijn als een van jullie seksuele contacten zou hebben gehad met personen uit de risico groepen. Dat is bij jullie dus niet erg waarschijnlijk.
De soa testen zijn negatief uitgevallen dus kun je er van uitgaan dat jullei beide clean zijn.Anoniem1 augustus 2014 om 15:48Ik heb zo’n vier/vijf maanden geleden veilige seks gehad met een jongen die achteraf toegaf ook seks met mannen te hebben. Ondanks dat we het met condoom hadden gedaan was ik toch bang omdat een condoom ook geen honderd procent beschermd en altijd een gaatje kan hebben of iets. Daarom heb ik precies drie maanden erna een hiv en soatest laten doen. Deze waren negatief, ik had niks.
Reageren
Nu hoorde ik dat je vroeger na zes maanden ook nog een keer moet testen. Maar is het dan na drie maanden wel honderd procent betrouwbaar of kan ik beter over een maand nog een test doen?John (moderator)
1 augustus 2014 om 17:45De test na 12 weken is betrouwbaar.
Reageren