Ik heb vandaag een hiv test gedaan 15 dagen na onbeschermd contact, uitslag was negatief wel heb ik gonorroe. Ik heb klachten die passen bij hiv, koorts koude rilingen, vermoeidheid daarom besloot ik te testen. Is de uitslag al enigzins betrouwbaar?
Nee een hiv test na twee weken is veel te snel. Wat jij beschrijft als "klachten die passen bij hiv" zijn geen klachten die passen bij hiv.
Advies is de test te doen na zes weken.
Misschien kan je vertellen wat er onveilig is gedaan, op basis daarvan is wel wat zinnigs te zeggen of er een serieus risico was of niet.
Ik heb anaal seks ontvangen zonder condoom als man met een andere man. Mijn klachten lijken te horen bij een acute hiv-infectie, zoals een algehele malaise. Of ik moet toevallig net een griep hebben opgelopen.
Je zou bij de huisarts een RNA test kunnen vragen. Als je klachten daadwerkelijk door HIV worden veroorzaakt zou deze dan positief moeten zijn. Als die test negatief is, moet je wel over 4 weken alsnog een combitest laten doen
Heb je hoge koorts? 39 graden of hoger?
Ik heb af en toe koorts ja, maar ik meet het niet op en daarnaast af en toe last van overmatig zweten.
Ik ben ook niet doodziek, dat zou wel geval moeten zijn bij een vroege infectie toch? Naast af en toe koorts, ontstoken keelamandelen, loze aandrang en vermoeidheid gaat het opzich wel maar ik voel me niet optimaal. Op mijn werk waren laatst twee collega’s erg ziek en er is een kans dat ze mij hiermee hebben aangestoken.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Een conversie griep duurt in de regel een week met hoge koorts. En dan ben je doorgaans ziek van de koorts. Laat de RNA test via de huisarts doen
Ps
De klachten die je net beschreef met ontstoken keelamandelen lijken toch meer op een gewone griep
Het risico dat je beschrijft is wel een serieus risico. Maak je in ieder geval niet gek. Het heeft geen zin. Zonder dat je er teveel waarde aan kan hechten, maar hiv loop je nu ook weer niet zo vreselijk snel op. De ander moet het maar net hebben...
Verder wat John schrijft.