Zoeken Vraag het forum

Risico hiv door bloed

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Alias

Hoi John,

Ik heb een vraag over HIV. Ik ben nogal in paniek, vandaag gaf ik iemand een hand die gay is (niets op tegen) maar hij had allemaal puistjes in zijn gezicht waar aan geknepen was je zag van die rode puntjes dat het heeft gebloed.

Zelf heb ik een schrammetje op mijn hand. Ik ben nu bang dat als hij aan zijn gezicht heeft zitten pulken, en mij vervolgens een hand geeft. Dit bloed van hem zo in mijn wondje is gekomen en ik zo risico heb gelopen op HIV 😕

6 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik krijg de indruk dat dit niet de eerste keer is dat je een vergelijkbare vraag hier stelt, klopt dat?

Een ding staat vast: zo krijg je geen hiv.

Het komt op mijn eerder over als iemand die last heeft van angststoornissen.

Reageren
    Alais

Bedankt voor je toevoeging.

John?

Reageren
    John (moderator)

Aks de vraag juist is beantwoord reageer ik in de regel niet meer. Lijkt met niet zo nodig om hetzelfde antwoord dan nog eens te geven.

Reageren
    Alias

Ik vind het anders of een anoniem persoon reageert of jij als zorgprofessional.

Maar het klopt dus dat er géén risico is?

Reageren
    John (moderator)

Wie het antwoord geeft is minder belangrijk als het maar goed is. Als het niet goed is dan reageer ik daar wel op.

Reageren
    Anoniem

Ik ben benieuwd of het inderdaad zo is dat je al vaker vergelijkbare vragen gesteld hebt hier.

Reageren
Reageer op: Risico hiv door bloed
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.