Beste experts,
Ruim een maand geleden heb ik een betaald date gehad met een trans (afkomstig uit Zuid-Amerika). Bij het penetreren heeft zij een condoom gebruikt. Echter heb ik haar wel even oraal bevredigt (niet diep) en heeft zij mijn anus met haar geslachtsdeel geteased, maar niet al te lang. Ik heb natuurlijk een soa test gedaan op: hiv, syfilis, chlamydia en gonorroe en alles was negatief via soapoli-online.
Mijn vraag is: ik heb bij 30 dagen mij laten testen op HIV (HIV1 window is na 4 weken), moet ik mij hertesten op HIV voor HIV2? Ik weet niet hoe groot het risico is op HIV2 namelijk, op de site van SOAPOLI- online staat dat HIV2 nauwelijks voorkomt of zelden.
Ik hoor graag het advies of mening.
Voor HIV geldt dat er getest kan worden 6 weken na het contact. Testen bij 4 weken kan ook maar bij een negatieve test zal er toch nog en controle test gedaan moeten worden bij 6-8 weken
En is hepatitis in mijn geval ook een reële risico factor? Is penis tegen de anus aan een groot risico?
Was trouwens mijn eerste ervaring met betaald seks en met een penis
Ook niet als er toevallig een wondje daar was geweest van toiletbezoek en het afvegen er van?
Dit zijn allerlei irrelevante scenario's. Je kan van alles verzinnen en bedenken, maar zo krijg je geen hepatitis b.
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)