- Anoniem22 juli 2024 om 09:36
Gebruiken de huisarts en ggd dezelfde testen voor hiv? Er is bij mij een vierde generatie bloedtest gedaan en dat wordt opgestuurd naar certe.
25 reactiesReagerenAnoniem22 juli 2024 om 09:39Via de huisarts getest
ReagerenAnoniem22 juli 2024 om 10:08Certe maakt gebruik van de vierde generatie combotest. Dit staat op de website van Certe:
Diagnostiek:
HIV serologie > screening vindt plaats middels een combi-test op antistoffen tegen HIV-1en/of HIV-2 en het virale p24 antigeen. Bij een positieve uitslag volgt een confirmatietest middels een immunoblot. Indien de blot ook positief is zal ter bevestiging om een 2e serummonster gevraagd worden om eventuele monsterverwisseling uit te sluiten.
ReagerenAnoniem23 juli 2024 om 13:31Heb de uitslag binnen, het is een bloedtest gedaan op vier weken na een heel laag risico, volgens de ggd eigenlijk geen risico. De huisarts zegt dat de waarden zo laag zijn dat er geen reden is om opnieuw te testen. Ook volgens de laborant van Certe is dit het geval. Er is geen twijfel. Dus dan hoef ik geen nieuwe test te doen toch bij zes weken of drie maanden?
ReagerenAnoniem23 juli 2024 om 14:26Het antwoord op die vraag heb je toch al gehad van de huisarts en van de laborant van Certe? Wat verwacht je nu dan? Dat hier een ander antwoord komt, omdat de huisarts niet weet wat hij/zij doet?
ReagerenAnoniem23 juli 2024 om 14:48Omdat ik er achter kwam dat het een dag voor vier weken was ipv de volle vier weken.
ReagerenAnoniem23 juli 2024 om 15:00Tsja… daar kan je een heel leven mee bezig blijven.
Ik vind het wel opmerkelijk dat je niets zegt in je bericht van 13:31, maar zodra ik een kritische reactie geef, komt er ineens “het was geen vier weken maar een dag voor vier weken”…
ReagerenAnoniem23 juli 2024 om 15:06Stel dat het wel uitmaakt. Ben dat dus vergeten te vragen omdat ik zo opgelucht was na die negatieve test. Maar nu toch weer bang.
ReagerenAnoniem23 juli 2024 om 15:33Je hebt professioneel advies gehad. Zet er een punt achter. Of een streep onder, ook goed.
ReagerenAnoniem23 juli 2024 om 19:34Ik ga over 2 weken een nieuwe test doen. Ik wil 100% zekerheid. Ik wil een positieve test niet missen. En de richtlijn is volgens mij ook 6 weken. Daar hameren jullie ook op, ook bij weinig tot geen risico.
ReagerenAnoniem25 juli 2024 om 10:45Ben bij de huisarts geweest op de praktijk. Hij vertelde me bij deze uitslag op 27 dagen dat de waarden zo laag zijn, met andere woorden dat het geen dubieuze uitslag is dat een vervolgtest nodig is bij 6 weken. Het risico bestond overigens uit anale seks met condoom, pijpen zonder klaarkomen en rimmen.
ReagerenAnoniem25 juli 2024 om 10:47Een vervolgtest bij 6 weken is niet nodig bedoel ik.
ReagerenAnoniem25 juli 2024 om 12:54Dit heb je toch allemaal al meegedeeld? Zie je eigen bericht van 23 juli 2024 om 13:31.
ReagerenAnoniem25 juli 2024 om 15:14Ben gewoon bang dat het niet klopt allemaal.
ReagerenAnoniem25 juli 2024 om 15:40Je had met de huisarts beter je angststoornis kunnen bespreken, want daar begint het namelijk aardig op te lijken.
Reageren