Zoeken Vraag het forum

Test huisarts GGD

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bezorgd xx

Hallo,

Heb een hiv test laten doen via de huisarts bij de polikliniek van de Gelderse vallei. Is dit altijd een 4e generatie test? Mijn huisarts wist mij dat niet te vertellen. Die gaf aan alleen maar de uitslag te kunnen zien.

9 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ja.

In Nederland worden alleen vierde generatie combinatietesten gebruikt. Toevallig weet ik van De Gelderse Vallei dit ook omdat ik enkele maanden geleden deze vraag aan de arts-microbioloog daar heb gesteld.

Reageren
    Bezorgd xx

Is deze test na 9 weken betrouwbaar

Reageren
    John (moderator)
    Anoniem

Waarom is mijn bericht met de link verwijderd?

Dat is een goed wetenschappelijk artikel over de 4th generation test.

Reageren
    Bezorgd xx

John,

Waarom is dat artikel van anoniem verwijderd en is uw antwoord op mijn beide vragen ja.

Reageren
    John (moderator)

Het berichtje is verwijderd omdat het een commerciële link bevatte. Dat is niet toegestaan

Je vraagt waarom het antwoord ja is op beide vragen?

Reageren
    Bezorgd xx

John,

Anoniem gaf antwoord op de 4 e generatie test die gebruikt wordt bij de Gelderse vallei. Was het antwoord van u ook ja deze worden daar gebruikt. En is de test na negen weken betrouwbaar voor hiv1 en hiv 2.

Reageren
    John (moderator)

De eerste vraag was: Is dit altijd een 4e generatie test?

Antwoord : Ja

Tweede vraag was: Is deze test na 9 weken betrouwbaar

Antwoord: Ja

Dus 2 x ja als antwoord.  En dan vraag je mij waarom ik 2 x ja antwoord…

Reageren
    Anoniem

Mijn bericht bevatte geen commerciële link. Het was een link naar een gepubliceerd artikel over de te hanteren window fase en de betrouwbaarheid bij 4th generation hiv tests.

Erg jammer, want het geeft mensen die twijfelen houvast. Door zo’n artikel te lezen, beklijft het beter dan een antwoord “ja zes weken is voldoende” of “ja dat is betrouwbaar”.

Reageren
Reageer op: Test huisarts GGD
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.