Beste,
Langer dan 4 jaar geleden een keer onveilig seks gehad. (Ik ben een vrouw) 3/4 maanden daarna kreeg ik een aft in mijn keel en licht opgezette lymfeklieren in mijn hals, was ook een beetje moe en dit was voor ongeveer 2 dagen. Kan dit hiv zijn? Ik heb er toen nooit over nagedacht of dit hiv kon zijn, ik had mij wel laten testen op andere soa’s maar had niks. Verder geen andere klachten gehad, misschien wel een keer hoofdpijn dichter na onveilig seks hebben.
Ik heb nu bijna 4 jaar een vaste partner, na de eerste keer dat wij seks hadden had hij ongeveer een week later wat spierpijn en voelde hij zich niet helemaal goed.
In de afgelopen 4 jaren ben ik verder nooit echt ziek geweest, op 1 keer corona na.
Mijn vriend is topsporter (op hoogste niveau) en heeft jaarlijks bloedtest, wat hier precies getest wordt weet ik niet 100%. Wel wordt er getest op onstekingswaardes in het bloed en nog meer lichaamsgerelateerde dingen. Hij heeft nooit ergens last van en alle waardes zijn altijd goed.
Ik heb vaker angst voor bepaalde dingen. Ik vroeg mij af of het kan zijn dat hiv er is al jaren door die vroege bovengenoemde symptomen?
Volgens mij heb je op het forum al veel vaker vergelijkbare vragen gesteld. De naam 'Ano' komt hier althans regelmatig terug met vergelijkbare vragen.
Daarom maar weer het volgende:
hiv stel je vast op basis van een hiv test en niet op basis van allerlei (vage) symptomen.
Ik heb niet eerder iets op dit forum geplaatst.
Dit is de eerste keer dat ik iets vraag…
Ik vind het best wel apart dat ik op een andere manier geholpen wordt door de gekozen naam?
Mijn vraag is of die symptomen die ik had na 3/4 maanden met hiv te maken kunnen hebben. En kan je na iets minder dan 2 weken spierpijn hebben ook relateren aan hiv?
Ik vroeg mij ook af, vroeger had ik vaak een koortslip en de laatste 4 jaar maar 1 of 2 keer gehad. Is het zo als je hiv hebt en net oploopt je vaker een koortslip zou hebben?
Mijn vriend is topsporter (op hoogste niveau) en heeft jaarlijks bloedtest, wat hier precies getest wordt weet ik niet 100%. Wel wordt er getest op onstekingswaardes in het bloed en nog meer lichaamsgerelateerde dingen. Hij heeft nooit ergens last van en alle waardes zijn altijd goed.
Zouden mijn eerder genoemde klachten, na 3/4 maanden aften, met hiv te maken kunnen hebben. Het onveilig contact was hetero en in een dronken bui. De persoon ken ik wel en heeft jaren later een vriendin. Normaal gesproken als hij het zou hebben (weet niet of hij het heeft) zou wel contact op moeten nemen met eerdere partners toch?
Is het mogelijk om een antwoord te krijgen op mijn vragen die ik voor de eerste keer stel?
Hiv stel je vast op basis van een hiv test en niet op basis van allerlei (vage) symptomen.
Ik kwam hier om misschien een gerustgestelde gevoel te krijgen.
Dat bijvoorbeeld na 3/4 maanden aften in de mond geen hiv symptoom is?
Ik zal duidelijker zijn:
je beschrijft een hoop (vage) symptomen die totaal niets met hiv te maken hebben.
Je beschrijft een onveilig contact van vier jaar geleden (!). Als je onbehandelde hiv zou hebben, was al lang ernstig ziek geweest.
Ik denk dat je de kern van je probleem in je eerste post al zelf hebt aangegeven, namelijk: "Ik heb vaker angst voor bepaalde dingen."
Bedankt voor je reactie.
Je hebt zeker gelijk. Ik vind het fijn dat je uiteindelijk nog de laatste reactie hebt gepost, dat geeft een soort rust.
Sinds het gebruik van een spiraal heb ik enorme angstklachten. Ik weet dat ik hier iets mee moet doen.
Dan moet je iets aan je angst gaan doen, en niet allerlei dingen op het internet zoeken.
Overigens vind ik het heel opmerkelijk dat je de naam 'Ano' kiest, en begint over spierpijn, aften en koortslip. Precies dezelfde items en naam als enkele weken geleden hier voorbij kwam. Toeval bestaat voor mij niet.
Dit is de eerste keer dat ik over dit onderwerp iets plaats. Mijn angst hiervoor heb ik sinds 2 dagen.
Ik moet inderdaad een google verbod krijgen en aan mijn angst gaan werken.
Ik hoop ook dat ik antwoord heb gekregen op mijn beschrijving en vragen zoals ik heb beschreven en niet op basis van een ander persoon dit heeft gedaan blijkbaar.
Wat verwacht je nou, Ano, X, Sammy?
Je beschrijft een serie totaal banale klachten, niet meer en niet minder.
Ik kwam op dit forum omdat ik zag dat mensen hier geholpen werden, gerustgesteld en een duidelijke uitleg kregen. Ik nam niet aan dat dit forum was voor irritatie en discussie.
Ik kwam hier, voor het eerst, met oprechte angst opzoek naar een reactie, uitleg en misschien geruststelling.
Ik wil je oprecht bedanken voor je reactie en tijd om zo snel op mij te antwoorden. Dit helpt mij zeker. Dit is de eerste keer dat ik hier iets plaats, meer kan ik niet zeggen. Buiten dat kan ik zeker begrijpen dat als iemand vaak doorgaat dit heel vervelend en irritant kan zijn en kan afwijken van wat echt belangrijk is op dit forum.
Nogmaals bedankt
Dat heeft toch allemaal niets met HIV te maken. En als je daar dan toch bang voor bent moet je dat met je huisarts bespreken. Er kan bloedonderzoek worden gedaan
Ad anoniem van 7 december 2023 om 08:32
Dit zijn toch aannames die je niet waar kunt maken. Hier reageren wel 100 verschillende mensen met ano en vergelijkbare vragen
Of hier iets irritant of vervelend is, beoordeel ik wel. En niet anoniem.