- Dylan1 september 2023 om 08:01
Hoi, als je besmet raakt met het hiv virus krijg je vaak koorts in de eerste paar weken? Gaat het om koorts en grieperig gevoel? En hoe lang duurt dat ongeveer ?
10 reactiesReagerenAnoniem1 september 2023 om 08:2780 tot 90% van de mensen die een hiv infectie oploopt krijgt een zogenaamde conversiegriep. Je bent dat zeer ziek (griepachtige verschijnselen met hoge koorts). Meestal is dat in de eerste 2 a 3 weken van de infectie.
Als je twijfelt of je een hiv infectie hebt, dan moet je een test laten doen. Een 4e generatie combotest kan vanaf 6 weken na het risicocontact.
ReagerenDylan1 september 2023 om 08:59Dus 2 dagen na seks een beetje keelpijn hebben valt hier buiten?
En de koorts houdt meerdere dagen aan?
Anoniem ben jij een arts of een zorg professioneel ?
ReagerenAnoniem1 september 2023 om 09:04Wie ik ben is niet interessant.
Ik schreef: zeer ziek (griepachtige verschijnselen met hoge koorts). Dat is dus niet “een beetje keelpijn”, dat begrijp je toch zelf ook wel? Een conversiegriep houdt een week, maximaal twee weken aan.
Klachten twee dagen na het contact kunnen niet met hiv te maken hebben. Wel met Corona, verkoudheid etc.
ReagerenDylan1 september 2023 om 09:24Ik bedoelde het niet verkeerd hoor.
Ik lees alleen op internet dat het om milde symptomen gaat. En dat vanaf week 1 tot en met 6.
Maar het is vaak best heftig en meestal in de eerste 4 weken.
ReagerenAnoniem1 september 2023 om 09:36Als je twijfelt of je een hiv infectie hebt, dan moet je een test laten doen. Een 4e generatie combotest kan vanaf 6 weken na het risicocontact.
Het ‘speuren’ naar klachten die je in verband brengt met hiv is niet de manier. Bovendien kan je niet al na twee dagen na infectie klachten krijgen van hiv.
ReagerenJohan1 september 2023 om 15:17Hij mag toch wel vragen of u arts of zorg professionel bent.
Dat je eigen naam niet prijsgeeft oke.
Maar op zon vraag antwoord geven van het is niet interessant wie ik ben.
Bedoel dat kan iedereen hier wel doktertje spelen google is immers je grote vriend
ReagerenAnoniem1 september 2023 om 15:23Als Google je grote vriend is, dan hoef je hier geen vragen te stellen.
En hij mag inderdaad vragen wat hij wil. Ik hoef daar alleen geen antwoord op te geven.
ReagerenJohan1 september 2023 om 15:31Klopt je hoeft daar geen antwoord op te geven.
Maar jij reageerd wel in iedere topic die hier is.
En tuurlijk dat staat je geheel vrij.
Maar als je geen medische studie of iets gevolgd heb. Laat een deskundige dan uitleg of advies geven zoals John.
Bedoel er alleen mee te zeggen als je nirt medisch onderlegd bent kun je dingen verkeerd zeggen terwijl je zelf denkt dat het zo is.
En eerlijk als iemand mij advies of uitleg geeft zou ik het ook prettig vinden om te weten of die persoon medisch onderlegd is, net zoals ieder ander dat hier prettig zou vinden.
Zie het niet als een aanval
ReagerenJohn (moderator)
1 september 2023 om 16:16Anoniem geeft nagenoeg dezelfde antwoorden als ik zou doen. En als anoniem iets verkeerd zegt, al ik daar ook op reageren. Met een correctie of het verwijderen van het antwoord.
ReagerenSuus1 september 2023 om 16:23@Johan
Je kunt veel kennis van bepaalde onderwerpen hebben zonder medisch onderlegd te hoeven zijn qua opleiding.
Reageren
Soms heeft een ervaringsdeskundige meer kennis over een onderwerp dan een zorgprofessional.
Zorgprofessional is trouwens een zeer breed begrip.
Of iemand kan ergens veel vanaf weten vanuit interesse. Dan kun je nog betrouwbare antwoorden krijgen.
Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar ik wil het alleen even aanhalen.