Zoeken Vraag het forum

Zwaar verkouden en meer

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ron

Drie weken geleden werd ik echt zwaar verkouden of “grieperig”. Loopneus, verstopte neus, oren dicht, hangerig, zweverig in het hoofd, zweten bij inspanning. Soms even o bed liggen maar het meeste lukte wel redelijk. Geen echte koorts, hooguit verhoging (<38).

Dat was een heftige week en daarna hield ik klachten als soms misselijk, soms zweverig en dichte oren, ook nog soms een verkouden gevoel en echt elke dag hoofdpijn. Tot vandaag aan toe, hoewel het een klein beetje beter lijkt te gaan.

Ik had twee weken ervoor onveilige seks gehad. Nu lees ik ook sommige sites dat een verstopte neus, hoofdpijn en misselijkheid mogelijk symptomen van acute hiv kunnen zijn en dus maak ik mij nu erg ongerust. Ik heb geen last van huiduitslag of rare plekjes in de keel.

Is mijn ongerustheid terecht? Wil iemand een goed antwoord geven want ik maak me echt zorgen

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Klinkt toch als en forse verkoudheid of corona maar niet als en HIV infectie. Dan krijg je namelijk hoge koorts > 39 graden als je een conversiegriep hebt. Dan ben je redelijk ziek, voelt alsof je griep hebt, maar zonder verkoudheidverschijnselen

Reageren
Reageer op: Zwaar verkouden en meer
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.