Zwaar verkouden en meer Zwaar verkouden en meer - Medische Forum - Dokter.nl

Zwaar verkouden en meer

Drie weken geleden werd ik echt zwaar verkouden of “grieperig”. Loopneus, verstopte neus, oren dicht, hangerig, zweverig in het hoofd, zweten bij inspanning. Soms even o bed liggen maar het meeste lukte wel redelijk. Geen echte koorts, hooguit verhoging (<38).

Dat was een heftige week en daarna hield ik klachten als soms misselijk, soms zweverig en dichte oren, ook nog soms een verkouden gevoel en echt elke dag hoofdpijn. Tot vandaag aan toe, hoewel het een klein beetje beter lijkt te gaan.

Ik had twee weken ervoor onveilige seks gehad. Nu lees ik ook sommige sites dat een verstopte neus, hoofdpijn en misselijkheid mogelijk symptomen van acute hiv kunnen zijn en dus maak ik mij nu erg ongerust. Ik heb geen last van huiduitslag of rare plekjes in de keel.

Is mijn ongerustheid terecht? Wil iemand een goed antwoord geven want ik maak me echt zorgen

Reageer

Klinkt toch als en forse verkoudheid of corona maar niet als en HIV infectie. Dan krijg je namelijk hoge koorts > 39 graden als je een conversiegriep hebt. Dan ben je redelijk ziek, voelt alsof je griep hebt, maar zonder verkoudheidverschijnselen

Reageer
Reageer op: Zwaar verkouden en meer
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif