Beste,
Volgende week geef ik bloed. Op die dag is het 6 weken en 2 dagen geleden dat ik onbeschermd seks had met iemand en dus een risico heb gelopen. Ik weet dat ik bij elke donatie altijd getest wordt.
Weet u toevallig welke test er gebruikt wordt en of als mijn bloed goed is ik er vanuit kan gaan dat ik geen hiv heb opgelopen?
Ik zou het zo helaas niet kunnen zeggen
Dit vind ik over waar sanquin op test:
Hepatitis B: HBsAg en HBV-DNA (NAT)*
Hepatitis C: anti-HCV en HCV-RNA (NAT)
Hepatitis E: HEV-RNA (NAT)
HIV: anti-HIV-1/2/(O) en HIV-RNA (NAT)
Syfilis: anti-Treponema Pallidum
Is dit na 6 weken en 2 dagen voldoende om te kunnen vertrouwen op negatieve testresultaten?
Niet voor hepatitis en syfilis
Mag ik hier even op inhaken?
Er bestaat dus gewoon een kans dat mensen bloed toegediend krijgen en vervolgens daardoor hepatitis of syfilis oplopen? Jeetje wat slecht!!
En de ts gebruikt, zoals ik het tenminste lees, de test bij bloedbank als makkelijke versie van een hiv test voor zichzelf en niet omdat hij/zij bang is besmet bloed af te geven....
Niet te geloven, je zou je dood moeten schamen als je volgende week gaat doneren!!!!
Niet te snel oordelen, Suus. Ik geef altijd bloed en ben aan de beurt. De laatste keer was 6 maanden geleden. Ik ben een single vrouw die ook weleens niet 100% veilige seks heeft. In dit geval heb ik orale seks gehad met een scharrel. Dus het is niet zo dat ik onbeschermd seks heb gehad met iemand die positief is ofzo.
In dit geval heb ik orale seks gehad met een scharrel. Dus het is niet zo dat ik onbeschermd seks heb gehad met iemand die positief is ofzo.
En je weet dus 100% zeker dat die scharrel geen soa's had?
Het leven bestaat vol risico's, Suus, die kan je nooit 100% uitsluiten. Als je een bloedgift nodig hebt, omdat je b.v. zelf veel bloed hebt verloren, dan mag je er altijd vanaf zien. Of het dan beter met je afloopt is nog maar de vraag.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik geloof niet dat je mijn punt begrijpt of wilt begrijpen.
Dit heeft niks met risico te maken. Wel met verantwoordelijkheid. Als je zelf risico's wilt nemen, prima. Maar dan ga je geen bloed doneren, ik vind dat niet kunnen. Het is voor de donor een bewuste keuze, voor de ontvanger zoals je zelf aangeeft niet echt.
Als het je om het welzijn van de ontvangers zou gaan, dan had je de bloedbank gebeld en daar open kaart gespeeld en niet je vraag anoniem op een forum geplaatst. Als ik voor een donatie belde dat ik grieperig was geweest,werd deze opgeschoven. Jij houdt achter dat risico op iets hebt gelopen wat iets vervelender is dan een griepje....
Zo zie jij dat, en de topic opener ziet het anders.
En zo kan ik nog wel duizend voorbeelden bedenken waar de moraal, norm of het gedrag van de een risico zou kunnen vormen voor de ander. Zo werkt het in het leven.
Einde discussie voor mij.
Is het niet zo dat daarnaar gevraagt wordt? Ik geef 2x per jaar bloed, en daar wordt altijd gevraagt of ik onveilige sex gehad heb.
Ik weet niet wat er gebeurd als je zegt NEE, en je blijkt toch iets te hebben wat alleen door sex kan worden doorgegeven
Ik ben ook al lang bloeddonor en aan mij is dat nog nooit gevraagd. Staat ook niet op het vragenformulier als vraag. Je mag oa geen bloed geven als je in de afgelopen 4 maanden seks hebt gehad met mannen die seks hebben met mannen, seks hebt gehad met iemand dus hiv heeft, etc. Heel lijstje maar daar staat geen onbeschermde heteroseks bij.