Zoeken Vraag het forum

Kans op HIV besmetting?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Annoniem

Hoi

2 nachten geleden heb ik onbeschermde sex gehad met een dame. Ze is ook meermaals gebeft. Hoe groot is de kans die ik een HIV besmetting heb opgelopen?

62 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er is een kleine kans.

Reageren
    Annoniem

Maar de kans is dan effectief zeer klein? Het was hetero sex, enkel vaginaal pijpen en beffen. Iets dat ik kan doen?

Reageren
    John (moderator)

Er is een kleine kans zoals ik al schreef. Maar dan wel heel klein. En doen kun je niets. daar is te laat voor. Je had een condoom moeten gebruiken..

Reageren
    Anoniem

Ok, laten testen over hoeveel weken best voor 100% zekerheid? Op basis van wat zeg je dat de kans niet klein is, maar zeer klein?

Reageren
    John (moderator)

Over 6 weken zou je kunnen testen

Reageren
    Anoniem

Nu al eens testen heeft geen zin? Ook niet voor andere SOA’s? Wat maakt dat de kans heel klein is?

Reageren
    John (moderator)

Bij normale hetero seksuele contacten is de kans gewoon erg klein. Andere soa’s kunnen 2 weken na het contact worden getest. HIV vanaf 6 weken. Eerder kan wel maar heeft geen zin omdat er dan nog steeds een controle test gedaan met worden bij 6-8 weken

Reageren
    Anoniem

En zijn er dan hetero seksuele omstandigheden waar de kans wel groter is? Of in het algemeen hetero seksuele die vele minder kans hebben?

Reageren
    John (moderator)

Ja die zijn er. Contacten met prostituees bijvoorbeeld of vrouwen die veel contacten hebben met biseksuele mannen

Reageren
    Anoniem

Ok, maar het is toch niet zo ook al is het zo een persoon dat je het met zekerheid moet krijgen? Hey blijft toch altijd een gok?

Reageren
    Anoniem

Je zegt met 100% zekerheid dat we het pas na 6 weken weten. Maar stel dat je positief zou zijn, kan dit dan al na bv 4 dagen uit de test komen?

Reageren
    John (moderator)

Nee. Op zijn vroegst na 4 weken

Reageren
    John (moderator)

Nee zekerheid is er niet, dat hangt dan vooral af van het feit of die persoon HIV positief is

Reageren
    Anoniem

Ik heb aanstaande week afspraak gepland voor bloedonderzoek bij arts. Ik zal die al doen en dan na 6 weken nog eens terug gaan. Na 6 weken ma ik zeker zijn, als het negatief is zal het negatief blijven?

Reageren
Reageer op: Kans op HIV besmetting?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.