Zoeken Vraag het forum

Kans op HIV besmetting?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Het was te vroeg om te testen, maar dat wist je al.

Anoniem

Klopt, maar dokter wou toch al een test doen.
    Volgende test best na 8 weken, of kan sneller?

Is er een verband tussen een eventuele besmetting en adertjes die in hand springen? Heb 2 blauwe plekken door gesprongen ader en 3de die precies op springen staat. Ook blijf ik mezelf niet 100% voelen (al enkele dagen) en heb ik een schorre keel.

Reageren
    John (moderator)

Wat heeft het nou voor zin om je te laten testen als je weet dat het zinloos is. Je gaar er niet wijzer van worden. Je krijgt dan een negatieve test en weet nog steeds niets…omdat je dus toch moet wachten tot 6 weken om je dan opnieuw te laten testen.

Reageren
    Anoniem

Dag John

Je hebt gelijk, ik laat me in ieder geval over 6 weken opnieuw testen.

Aangehaalde symptomen kan dat er ergens iets mee te maken hebben. Of totaal niet?

Bedankt!

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dus niet dat ze er iets mee te maken hebben

Reageren
    Anoniem

Hi John

Ik weet dat alleen een test na 6 weken me 100% zekerheid kan bieden. Maar die schorre keel van enkele dagen geleden is intussen geëscaleerd tot een stadion dag slikken en eten bijna onmogelijk is geworden, keel doet enorm veel pijn. Ik blijf over het algemeen al dagen met dat ‘zieke’ gevoel rondlopen. Hoewel volgens mij de schorre keel is begonnen 6- tot 7 dagen na een eventueel risico contact blijft ik me afvragen of dit de nog niets mee te maken kan hebben? Graag je eerlijke reactie. Bedankt!

Reageren
    John (moderator)

Ik denk eerder dat het een keelontsteking is of corona

Reageren
    Anoniem

Ik durf het niet zeggen. In kan intussen bijna niet meer slikken en steeds gevoel dat er iets in de keel zit. Zo ontzettend veel pijn aan keel heb ik nog nooit gehad. Verder wel geen koorts, maar eten bv gaat niet met de pijn. Krijg je zulke reacties van een eventuele besmetting?

Reageren
    Anoniem

Hoe vaak blijf je je vraag herhalen?

Reageren
    John (moderator)

dat lijkt toch echt op een angina ( forse keelontsteking) neem even contact op met de huisarstenpost. Die kunnen er iets voor voorschrijven

Reageren
    Anoniem

Dag John

Het was inderdaad een angina. Heb antibiotica moeten nemen en ben er nu vanaf. Ik hoop echt wel dat het niets meer HIV te maken had waardoor ik dat heb gekregen, was ook enorm moe voor enkele dagen.

Mijn risico contact was van 16 op 17 september. Wanneer laat ik best testen om 100% zekerheid te hebben?

Bedankt!

Reageren
    Anoniem

6 weken na 16/17 september, dus vanaf 29 oktober.

Reageren
    John (moderator)

Van HIV kun je keelpijn krijgen maar geen angina.
    Testen kan het beste vanaf 6 weken na het contact

Reageren
    Anoniem

Dan hoop ik dat het inderdaad effectief angina was. Antibiotica hielp wel na 2 dagen, en toen is het beginnen beteren. Koorts eigenlijk nooit gehad. Hoe schat jij mijn situatie in John? Denk er toch nog steeds aan en heb momenteel was uitslag op eikel – maar uit andere posts lijkt het eerder op wat schimmel infectie.

Reageren
    John (moderator)

daar hebben we het al over gehad. De kans is klein

Reageren
Reageer op: Kans op HIV besmetting?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.